565 ezres látogatócsúccsal zárt a Sziget

Minden eddiginél többen, 565 ezren látogattak ki a kedden zárult Sziget fesztiválra, ami hétből három napon is teltházas volt. A szervezők már a jövő évi programot tervezik, az első 2019-es sztárfellépő neve akár egy hónap múlva ismert lehet.

A szervezők keddre is teltházat vártak: sokáig úgy tűnt, hogy az utolsó napon is megtelik a Hajógyári-sziget, de az eső egy kicsit beleszólt – közölte a Sziget fesztivál.

„2016-ban 496 ezer látogatót jelentettünk be csúcsként, de akkor még volt mínusz egyedik és nulladik nap, amelyek nem számítottak teljes napoknak – ezért csak 6 nappal számítottuk a látogatói számot. Mostantól azonban hétnapos a program, ezért a teljes hetet számoljuk, így lehet, hogy 3 teltházas nappal számolva, majd' 570 ezer látogatója volt az idei fesztiválnak az egy hét alatt” – idézi a közlemény a Sziget főszervezőjét.

Kádár Tamás korábban elmondta, hogy 3 éves növekedési stratégiát dolgoztak ki, aminek első lépéseként idén a nagyszínpad sztárfellépőire közel 1 milliárd forinttal többet költöttek, mint a korábbi évben, jövőre pedig ezt az összeget még 500 millióval növelik. Már olyan nevek vannak kilátásban, akik biztosan sok látogatót vonzanak a Szigetre, közülük az elsőre hamarosan fény is derül – közölték a szervezők.

Fesztiválozók a 26. Sziget fesztivál harmadik napján az óbudai Hajógyári-szigeten 2018. augusztus 10-én.Fotó: Mohai Balázs/MTI/MTVA

A fellépők közül MØ itt ünnepelte a születésnapját, Lianne La Havas a párját is elhozta, Kygo és Shawn Mendes a koncertjük után a backstage-ben beálltak csaposnak, a Mumford & Sons, Shawn Mendes és Dua Lipa pedig a közösségi médiában méltatták a fesztivált.

Megérkezett a Sziget kezdete óta számolt kilencmilliomodik látogató is. A svájci diáklány először jött a fesztiválra, amiről elmondása szerint nagyon sok jót hallott már. Az utolsó napon érkezett, az Arctic Monkeys koncertjére jött.

A szervezők értékelése szerint jól vizsgázott a Green Planet környezettudatos akció is. „Idén megdupláztuk az újrahasznosítható hulladék mennyiséget. Nagyjából 500 ezer darabbal kevesebb szívószál fogyott, ezzel a felére esett vissza a mennyiség. A re-pohár bevezetése pedig azt eredményezte, hogy gyakorlatilag nem volt pohárhulladék a Szigeten, és valóban másfél millió eldobható pohártól tudtuk mentesíteni a környezetet. Így környezetvédelmi szempontból ez minden idők legsikeresebb Sziget fesztiválja volt” – áll a közleményben. (MTI)

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.