Extrém reklámozás: a Mayo nevű floridai város pénzért egy műmajonéz nevére változtatta meg a nevét, anélkül, hogy szólt volna a lakóknak

A bizarr reklámok történetében is egészen különleges, ami az észak-floridai Mayo városában történik. Bár a települést James Mayo konföderációs tábornokról nevezték el, a szó angolul majonézt is jelent. Erre épített marketingpoént a Kraft Heinz élemiszermulti, a Miracle Whip nevű klasszikus, az 1930-as évek óta létező olcsóbb műmajonéz gyártója. Azt találták ki, hogy Majonézt átkereszteltetik Műmajonézra, vagyis Mayót Miracle Whipre, majd videóra veszik a helyi lakosok reakcióját arra hogy megváltoztak a közlekedési táblák, kiírások.

Amerikában nem példátlan, hogy településeket különböző marketingokokból ideiglenesen átkereszteljenek, de itt az volt a lényeg, hogy azt akarták elhitetni, a változtatás végleges és komoly.

Az 1200 lakosú település vezetői annyira benne voltak a viccben, hogy Ann Murphy polgármester a témában komoly nyilatkozatot adott az AP hírügynökségnek, benne olyan mondatokkal, hogy

“Vége az unalmas, régi Mayo névnek. Miracle Whip lesz a nevünk. Biztos vagyok benne, hogy ez fel fog minket tenni a térképre.”

De aztán persze gyorsan kiszivárgott, hogy pénzes tréfáról van szó. Meglepően kispénzesről, az is kiderült ugyanis, hogy a város mindössze 15 és 25 ezer dollár (4,2-7 millió forint) közötti összeget kapott mindezért állítólag.

De nem kizárt, hogy a városatyák bajba is kerülhetnek az akció miatt. A névváltoztatás részleteiről a helyi képviselőtestület ugyanis olyan zárt ülésen döntött, amin jelen voltak a Kraft heinz képviselői is, a lakosságot viszont kizárták. Márpedig a floridai törvények szerint a települések mindennapjait meghatározó döntéseket csak nyílt, bárki által látogatható ülésen szabad meghozni.

(via inc.com)


Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.