Aggasztja a német autógyártókat az USA és a Mexikó új vámalkuja

A Vokswagen, a BMW és a Daimler is komoly gyárakat telepített az utóbbi években az amerikai kontinensre, de a működési feltételeik komolyan megváltoztak az utóbbi napokban, ami nagyon nyomasztja a német cégeket.

Donald Trump már megválasztása után jelezte, hogy újra akarja tárgyalni a Mexikóval és Kanadával kötött szabadkereskedelmi egyezményt, a NAFTA-t. Most augusztusban Trump át is írta az autókereskedelmi szabályokat Mexikóval. Eszerint csak azok az autók mehetnek egyik országból a másikba vámmentesen, amelyek legalább 75 százalékban helyben gyártott alkatrészekből készülnek, és amelyeket 40-45 százalékban olyan munkások raknak össze, akik legalább 16 dollárt keresnek óránként.

A német cégeknek a határ mindkét oldalán vannak gyáraik, és eddig vámmentesen tudták őket eladni a túloldalon. E gyárak jellemzően 60-70 százalékban használnak csak helyi alkatrészeket, illetve a mexikói gyárakban csupán 10 dollár körüli órabért adnak a munkásoknak. 

A német autógyárosok szerint ezt még megoldanák valahogy, a legnagyobb bajuk viszont az, hogy Kanada egyelőre nem csatlakozott az egyezményhez. Márpedig a gyárak sok alkatrészt Kanadából hoztak be eddig. Ezzel a teljes beszállítói lánc felborulhat, és az amerikai kontinensen gyártott német autókra könnyen magas vámot vethetnek ki.

Azt viszont egyelőre megúszta a német autóipar, hogy az USA magas vámot vessen ki általában az európai autókra, ami szintén a német gyárosokat érintette volna a legrosszabbul.  (Handelsblatt)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.