Elkezdik tervezni az M0-s gyűrű budai hegyi szakaszát, most derül ki, kinek a kertje végébe épül autópálya

közlekedés
2018 szeptember 10., 06:40

Újraindulhat a lobbizás és a tiltakozáshullám a budai oldali települések és telektulajdonosok körében, kiválasztották ugyanis az M0-s gyűrű nyugati szektorának tervezőjét a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére. A boldog nyertes az Unitef-83 Zrt., az Utiber Kft. és a Vibracomp Kft. alkotta konzorcium lett. Nekik kell összehasonlítaniuk az eddig elkészült nyomvonalváltozatokat környezetvédelmi és anyagi szempontból, illetve beszerezniük a környezetvédelmi engedélyeket. 

Ez azt jelenti, hogy ha a tanulmány időre elkészül és lenne mellé finanszírozás - ami egyelőre nincsen - és minden a lehető leggyorsabban haladna, akkor akár 2 év múlva is elkezdődhetne a szakasz építése.

A kérdéses szakasz az M1-as autópályánál lévő M0-s végződést köti össze a tízes úttal. nagyjából 20 kilométer hosszú lesz és akár a fele is alagútban futhat, az építendő völgyhidakról nem beszélve. Budakeszinél várhatóan az ország leghosszabb, 5-10 kilométeres alagútja épül majd meg emiatt, ha valaha megvalósulna a terv.

A gyűrűnek ez a része nem véletlenül fog utoljára megépülni: amellett, hogy természetvédelmi területen fut, rengeteg magáérdeket is sért, például a leendő szellőzők miatt, amik néha hegyi magántelkekre fognak esni, illetve egy csomó telek értéke fog nagyot zuhanni a melléépített 2X2 sávos autópálya miatt.

Ezután - vagyis időben feltehetőleg ez előtt - még az északi szektornak kell felépülnie, ami a Megyeri híd budakalászi hídfőjét fogja összekötni ennek a nyugatinak a végével. Az fele ilyen hosszú sem lesz, és sokkal jobban áll, arra már az építési engedély is megvan.

(via Magyar Idők)


Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.