A Végső Értelmetlenség: Miért fut a fiatal európai turistáknak szóló magyar országimázs-kampány Bayer Zsolt fb-oldalán?

Bayer Zsolt hivatalos fb-oldalának 5 utolsó bejegyzése témában és hangulatát tekintve pont olyan, mint bármikor máskor. Amikor legutóbb megnéztem, a legfrissebbtől lefelé haladva látható volt itt

  • Támogató poszt a két vízilabdázó mellett akik ügyében pedofil nemi erőszak miatt folyik nyomozás. Benne a most 13, az állítólagos események idején 11 éves áldozat gyalázásával, bizonyíték nélküli letolvajozásával.
  • Fotógyűjtemény arról, hogy amikor az EU férfi vezetői összeölelkeznek és puszit váltanak, úgy néznek ki, mint a buzik.
  • A 24.hu cinkelése.
  • Tisztes német polgárasszonynak bemutató, az autóját rugdaló színesbőrű.
  • Angela Merkel-cinkelés egy kommentelőhergelő idézettel.

Ebben nincs a világon semmi különös vagy cikkre érdemes. De mindezek fölött, az oldal tetején, a háttérkép szokásos helyén egy reklámvideó fut. Az a magyar turisztikai országimázs-videó, ami egy elsőfilmes hazai rendező nagyjátékfilm-költségvetéséből készült, amit 816-szor adtak le a CNN-en és amiről mi is írtunk kritikát "Mi az üzenete annak, hogy Budapest új imázsfilmjének a végén a turista berandidrogozza a barátnőjét?" címmel.

A Magyarországra érkező külföldi turisták 97 százaléka jön valamilyen európai országból, azon belül 82 százalékuk az EU-ból és 70 százalékuk a szomszédos országokból.

Az nem nagy felfedezés, hogy a magyar állami reklámokat nem üzleti vagy racionális alapon helyezik el ott, ahol. De az, hogy az ezer lehetséges közül pont egy kiváncsi európai turistáknak szánt, angol nyelvű, a romkocsmák vonzerejére erősen alapozó reklámot futtassanak egy olyan, hangsúlyozottan magyar nyelven publikáló szerző oldalán, aki közismerten harcias idegen- , EU- és romkocsmaellenes, nem beszélve a szomszédos országok 90 százalékával szembeni nyílt utálatáról, az még a 2018-as Magyarországon is igazán meghökkentő.

Ennek egyszerűen nincsen értelme, de még NER-telme sem.

Ennél tényleg sokkal több értelme lett volna annak is, ha egyszerűen odaadják neki a pénzt zacskóban. De ha ez már itt is kínos lenne, akkor simán megoldhatták volna a dolgot egy MVM, egy Szerencsejáték Zrt vagy bármi más semleges állami reklám formájában.

Bár az is lehet, hogy ez az egész még a felszínen sem a külföldieknek, hanem nekünk, hazaiaknak szól, és azt üzeni, hogy

Tessék, tényleg BÁRMIT lehet.