Bayer Zsolt hivatalos fb-oldalának 5 utolsó bejegyzése témában és hangulatát tekintve pont olyan, mint bármikor máskor. Amikor legutóbb megnéztem, a legfrissebbtől lefelé haladva látható volt itt
Ebben nincs a világon semmi különös vagy cikkre érdemes. De mindezek fölött, az oldal tetején, a háttérkép szokásos helyén egy reklámvideó fut. Az a magyar turisztikai országimázs-videó, ami egy elsőfilmes hazai rendező nagyjátékfilm-költségvetéséből készült, amit 816-szor adtak le a CNN-en és amiről mi is írtunk kritikát "Mi az üzenete annak, hogy Budapest új imázsfilmjének a végén a turista berandidrogozza a barátnőjét?" címmel.
A Magyarországra érkező külföldi turisták 97 százaléka jön valamilyen európai országból, azon belül 82 százalékuk az EU-ból és 70 százalékuk a szomszédos országokból.
Az nem nagy felfedezés, hogy a magyar állami reklámokat nem üzleti vagy racionális alapon helyezik el ott, ahol. De az, hogy az ezer lehetséges közül pont egy kiváncsi európai turistáknak szánt, angol nyelvű, a romkocsmák vonzerejére erősen alapozó reklámot futtassanak egy olyan, hangsúlyozottan magyar nyelven publikáló szerző oldalán, aki közismerten harcias idegen- , EU- és romkocsmaellenes, nem beszélve a szomszédos országok 90 százalékával szembeni nyílt utálatáról, az még a 2018-as Magyarországon is igazán meghökkentő.
Ennek egyszerűen nincsen értelme, de még NER-telme sem.
Ennél tényleg sokkal több értelme lett volna annak is, ha egyszerűen odaadják neki a pénzt zacskóban. De ha ez már itt is kínos lenne, akkor simán megoldhatták volna a dolgot egy MVM, egy Szerencsejáték Zrt vagy bármi más semleges állami reklám formájában.
Bár az is lehet, hogy ez az egész még a felszínen sem a külföldieknek, hanem nekünk, hazaiaknak szól, és azt üzeni, hogy
Tessék, tényleg BÁRMIT lehet.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.