43 millió súlyosan környezetszennyező dízeljármű van az EU-ban

dízel
2018 szeptember 19., 13:39

A súlyosan környezetszennyező dízeljárművek száma csak tavaly óta 5 millióval, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos visszaélések ügyében még 2015-ben kirobbant botrány óta pedig 14 millióval nőtt az EU-ban.

Számuk most Franciaországban a legmagasabb, nagyjából 8,7 millió, amit Németország követ 8,2 millióval, az Egyesült Királyság 7,3 millióval, valamint Olaszország 5,3 millióval. Mint írták, ezen autók egy jelentős része végül Kelet-Európában vagy Afrikában köt ki.

Eddig vakok voltak, de már rájöttek hogy...

Körülbelül kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátanak ki a határértéknél valós vezetési körülmények között még azok a dízelautók is, amelyek átmentek a nem laboratóriumi, hanem használat közbeni méréseken alapuló új uniós teszteken.

Az ilyen jelentésekkel csak az a baj, hogy fekete-fehéren látják az adott helyzetet. A dízeleket pokoli gyilkosnak beállító tanulmányt a Transport&Environment (T&E - Közlekedés és Környezet) nevű nemzetközi civil szervezetnek köszönhetjük, akik a következőképp összegezték a helyzetet.

"A belsőégésű motorok nem nevezhetők tisztának és a belátható jövőben továbbra is nagymértékben szennyezni fogják a környezetet, valamint az autógyártók mindig újabb és újabb módszereket fognak kitalálni a tesztek megkerülésére, az egyetlen járható utat ezért az elektromos, zéró kibocsátású járművek jelentik."

Az üzenet tehát csak ennyi: valamiért eddig elkerülte a figyelmünket de a dízel az ördög masinája, a villanyautó viszont patyolat tiszta megváltó.Azért ennél árnyaltabb a kép a villanyautókkal kapcsolatban, és a jó öreg, megújuló módszerekkel is előállítható CNG mint átmeneti megoldás sem kerül képbe, de a hidrogén jövőbeni alkalmazása is nyitott kérdés jelenleg.

A Volkswagen-féle dízelbotrány mintegy 11 millió gépjárművet érintett, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. (via MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.