Úgy megszorongatta a Tesco tökét az Aldi és a Lidl, hogy az beszállt az olcsójános-piacra

2018 szeptember 20., csütörtök 2:54
Fotó: DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP

Akkora részt hasított ki magának a brit kiskereskedelmi piacból a lehető legalacsonyabb árat hajszoló két német szupermarketlánc, hogy erre már a választékban és árban föléjük belőtt Tesco is kénytelen volt reagálni.

Miután öt év alatt a duplájára, 13,1 százalékra nőtt az Aldi és a Lidl közös piaci részesedése Nagy-Britanniában, a Tesco erre azzal válaszolt, hogy ez az egyben lemásolta őket, és Jack’s néven két üzlettel elindította a saját Aldilidljét. A Jack’s ben az elrendezést és az arukészlet méretét tekintve minden majdnem pont ugyanolyan, mint a két németnél. A polcok elrendezése, a gyorsaság és a költségkímélés miatt raklapokról kínált áruk és a középső traktusban sűrűn változó, mélyen leértékelt vegyes bizbasz tárgyak is. 

A különbség talán csak annyi, hogy a Tesco új leányában - vagyis kisfiában - a legtöbb árucikk sajátmárkás és Jack’s márkanév alatt fut. A név onnan jön, hogy a Tesco alapítóját Jack Cohennek hívják. A lánc boltjait a dolog személyessé tétele végett, mint a cikk elején is látható, az ő fiatalkori, Eminem-frizurás arcképével díszítik.

Egy átlagos Jack's-ben - hasonlóan a német vetélytársakhoz - kábé tizedannyi féle áru lesz, mint egy átlagos Tescóban.

Most pedig hallgassuk meg Eminem új slágerét, a Kamikazét!

(via Guardian)