A Netflix úgy ad el a fekete nézőknek híres filmeket, mintha a kisebb szerepeket játszó fekete színészek lennének a főszereplők

A Guardian szerint több internetező is felháborodott, hogy a Netflix csőbe húzza őket.

A 137 millió felhasználóval rendelkező szolgáltató ugyanis rájött, hogy nagyon nagy mértékben azon múlik, ki milyen filmet választ, hogy milyen a posztere, ezért tavaly decemberben bevezettek egy új algoritmust. Ennek az a lényege, hogy a filmekhez többféle posztert készítenek el, és az algoritmus a felhasználók ízlése és korábbi filmválasztásai alapján az adott nézőnek kiválasztja a megfelelőt.

Ennek viszont az lett a következménye, hogy sok fekete nézőnek olyan poszterekkel ajánlják a filmeket, amik azt a benyomást keltik, mintha a kisebb szerepeket játszó fekete színészek lennének a film főszereplői. Például így:

A film főszereplője Kristen Bell és Kelsey Grammer, a jobb oldalon látható színészek pedig csak kb. 10 percet töltenek a vásznon.Fotó: @slb79/Twitter

A cég egy tavalyi blogposztjában elmagyarázta, hogyan működik a rendszer: a Good Will Huntingot például a romantikus filmek szerelmeseinek Matt Damon és Minnie Driver csókjával prezentálják, míg a vígjátékok kedvelőinek Robin Williamst mutatják. Arról nem volt szó, hogy etnikai alapon is fognak válogatni. (Guardian)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.