A Guardian szerint több internetező is felháborodott, hogy a Netflix csőbe húzza őket.
A 137 millió felhasználóval rendelkező szolgáltató ugyanis rájött, hogy nagyon nagy mértékben azon múlik, ki milyen filmet választ, hogy milyen a posztere, ezért tavaly decemberben bevezettek egy új algoritmust. Ennek az a lényege, hogy a filmekhez többféle posztert készítenek el, és az algoritmus a felhasználók ízlése és korábbi filmválasztásai alapján az adott nézőnek kiválasztja a megfelelőt.
Ennek viszont az lett a következménye, hogy sok fekete nézőnek olyan poszterekkel ajánlják a filmeket, amik azt a benyomást keltik, mintha a kisebb szerepeket játszó fekete színészek lennének a film főszereplői. Például így:
A cég egy tavalyi blogposztjában elmagyarázta, hogyan működik a rendszer: a Good Will Huntingot például a romantikus filmek szerelmeseinek Matt Damon és Minnie Driver csókjával prezentálják, míg a vígjátékok kedvelőinek Robin Williamst mutatják. Arról nem volt szó, hogy etnikai alapon is fognak válogatni. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.