A magyar reklámpiac legnagyobb megrendelője a kormányzat volt tavaly, derült ki az éves régiós CANnual Report reklámpiaci jelentésből. A közép-és kelet-európai, független reklámügynökségek közreműködésével készült beszámoló szerint
a magyar állam kétszer annyit költött, mint a második helyezett: az állami 32 millió euró mögött a Magyar Telekom közel 15 millió eurós büdzséje áll.
Idén a választások előtti négy hónapban 75 százalékkal költött többet a kormányzat reklámokra, mint egy évvel korábban. A CANnual Report a magyarországi piac bemutatását azzal a figyelmeztetéssel indítja, hogy
a magyar médiapiaci költések 2017-es növekedése nem a tiszta piaci folyamatoknak köszönhető, hanem a kormányzati befolyásnak.
A régióban nincs még egy olyan ország, ahol a Top10 legtöbbet hirdetésre költő közt szerepelne az állam.
A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a választások után sem tétlenkedett: a Nemzeti Kommunikációs Hivatal júniusban megkötött 25 milliárdos keretszerződéséből már
elköltöttek 18,7 milliárd forintot.
Miután a három kiválasztott cégből kettőt kitiltottak a közbeszerzésekről, a Balásy Gyula érdekeltségében lévő Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. kaszál.
A két cégnél idén eddig 23 milliárd 520 millió forintnyi megbízás landolt.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.