Már a megjelenése előtt legendás lett az az interjú, amit a 90 éves olasz filmzenemester, Ennio Morricone adott a német Playboynak, és amiben sokat beszél arról a Quentin Tarantinóról, akinek az Aljas nyolcas című filmjéhez olyan sikerrel írt zenét, hogy Oscar-díjat kapott érte.
De ez sem tudta meglágyítani a maestrót, aki, mint kiderült, szó szerint
KRETÉNNEK
tartja a kultrendezőt. Hogy miért?
Egyrészt azért, ahogyan filmet rendez:
“Tarantino abszolúte kaotikus. Nem gondolkozik, csak beszél és mindent az utolsó pillanatra hagy. Fogalma sincsen.”
- fogalmazott a sokat látott zeneszerző.
“Felhív a semmiből, hogy tegyek le neki egy komplett filmzenét pár nap alatt. Ez nem lehetséges. Annyira feldühít”
- avatott be Morricone egy Tarantino-féle forgatás kulisszatitkaiba.
De a mesternek a napi gyakorlaton túl úgy általában is erős fenntartásai vannak Tarantino művészetével kapcsolatban:
“Ez a fickó egy kretén. Csak másoktól lopkod, aztán újra összerakja a cuccot. Ebben nincsen semmi eredeti. Ettől még nem lesz rendező az ember. Az olyan hollywoodi nagyokhoz képest, mint John Huston, Alfred Hitchcock vagy Billy Wilder, ő egy nulla. Nekik volt stílusuk. Tarantino csak újrafőzi a régi recepteket.”
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.