A légierő egy, a kicsit fellengzős "Topgun 65" hívójelet választó újonca hibázott idén áprilisban, amikor az amerikai légierő egy F-22-es lopakodó vadászgépe balesetet szenvedett. Az illetékes amerikai hatóság, az Aircraft Accident Investigation Board jelentése szerint a fiatal pilóta
nem haladt elég gyorsan, amikor megkísérelte a felszállást, és a gépe futóművét is túl korán húzta be.A gép 23 csomóval (43 km/h-val) haladt lassabban a legalacsonyabb ajánlott felszállósebességnél, amikor túl gyorsan felrántotta a gép orrát, és túl hamar visszahúzta a futóműveket. Így amikor hirtelen süllyedni kezdett, már csak a hasán tudott landolni.
A jelentés szerint a gép majdnem két kilométert csúszott a hasán.
A pilóta sérülések nélkül megúszta, a gépben keletkezett károk mértékét nem hozták nyilvánosságra. Topgun 65 amúgy a légierő Top Gun képzésén vett részt, a baleset a záró gyakorlatán történt. A jelentés szerint a Top Gun képzésen részt vevő pilóták körében rendszeres volt, hogy az előírtnál alacsonyabb sebességnél emelték el a gépet a futópályáról, ezért az eset után minden F-22-es pilótát továbbképeztek, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ilyen baleset. (Via The Daily Mail)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.