Idén mindössze 200-an haltak meg New York városban közlekedési balesetben, és ez az érték 1910 óta a legalacsonyabb.
Bill de Blasio polgármester 2013-ban hirdette meg a Vision Zero stratégiát, amely Svédországban már bizonyított. Akkoriban egy évben 293-an haltak meg az utakon New Yorkban.
A Vision Zero lényege, hogy a közlekedés biztonságáért a felelősséget nem csak a közlekedők viselik, hanem a közlekedés tervezői, szabályozói, üzemeltetői.
Nagyon leegyszerűsítve, senkit sem gázolnának halálra (vagy legalábbis a valószínűsége nagyon lecsökkenne ennek) egy városban, ha a megengedett maximális sebesség nem lenne több, mint 30 km/ó, hiszen ennél a sebességnél a gyalogosnak még van esélye a túlélésre. De ez nemcsak a sebességre igaz, például egy utat is meg lehet úgy tervezni, hogy ne lehessen rajta felelőtlenül száguldozni.
Ennek megfelelően határozottan csökkentették sok úton a sebességet (25 m/ó-ra), az iskolák közelében pedig kamerákat szereltek fel, illetve rengeteg kisebb közlekedésbiztonsági fejlesztést hajtottak végre.
A programot folytatják, a cél az, hogy 2024-ben már egyáltalán ne legyen halálos baleset a városban. (NYT)