Tegnapelőtt csapta ki a világ elé új stratégiai jövőképét a Nestlé, a kapszulás kávé, sőt: kapszulás babatápszer gyártója. Hulladék-mentes világ víziója a távoli jövőre, 2025-re pedig 100%-os újrahasznosíthatóság a Nestlé-termékek csomagolásában, mondja a cég, ami 2011 óta forgalmazza sikerrel például ezt a terméket is:
A Nestlé CEO-ja, Mark Schneider nyilatkozata szerint a teljes újrahasznosíthatóSÁG még nem elég a műanyagszemét-probléma megoldásához. A cég a komposztálódó-lebomló papíralapú és bioplasztik csomagolóanyagokban hisz elsősorban, amelyek akkor sem okoznak kárt, ha valahogy mégis kikerülnek az újrahasznosítási láncból. Különösen fontosnak tartja (meglehetősen logikusan) az ilyen csomagolások használatát ott, ahol nem az újrahasznosítás lehetősége a gond, hanem az újrahasznosítási infrastruktúra hiánya. A bejelentéshez kapcsolódóan rögtön konkrét intézkedésekről is beszámolt a Nestlé:
A Nestlé a konkrét kutató-fejlesztő munka mellett szemléletformáló kampányokat indít mind belső, dolgozói körben. mint fogyasztói piacain a szemeteléssel, a hulladékkezeléssel kapcsolatban. Mi csak annyi tehetünk ehhez hozzá: drukkolunk, elvégre állítólag rablóból lesz a legjobb pandúr. Ha a mai eldobós-leszarós-zacskósleveses fogyasztói kultúra megteremtésének egyik legnagyobb formálója is beszáll a szemetelés elleni harcba, azon csak nyerhetünk!