96 éves korában elhunyt a kísérleti filmezés keresztapája, aki Litvániából a nácik elől menekült New Yorkba, ahol a 60-as évek avantgárdjának legnagyobbjaival dolgozott együtt Ginsbergtől Warholig, de összeakadt John Lennonnal és Yoko Onóval, híres loftlakásában pedig megfordult Salvador Dalí, és ott próbált a Velvet Underground.
A rendező 60 filmet készített, legtöbbször impresszionista stílusban, naplószerűen, inkább az apró pillanatokra és nem a nagyívű történetekre koncentrált. 2012-ben arról beszélt, hogy amit csinált, az nem művészi, nem artisztikus:
„Én csak egy filmkészítő vagyok. Élek, ahogy élek, és csinálom, amit csinálok, ami nem más, mint hogy rögzítem az életem pillanatait, ahogy az halad előre.”
1954-ben öccsével megalapítják a Film Culture magazint, amelyik hamarosan a filmes szakma legfontosabb szakmai fórumává válik az Egyesült Államokban. 1958-ban elindítja a Village Voice-ban a legendás Movie Journal rovatot. 1962-ben megalapította a Filmkészítők Szövetségét (Film-Makers’ Cooperative), majd 1964-ben a Filmkészítők Filmszínházát (Film-Makers’ Cinematheque), amelyből végül az Anthology Film Archives nőtt ki, a világ egyik legnagyobb és legfontosabb avantgárd mozi tárháza és vetítési helyszíne.
The Brig című filmje a Velencei Filmfesztivál nagydíját nyerte el 1963-ban. (Guardian, port.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.