A Tibik uralják a magyar Facebookot, az egyik kocsmaviccekkel, a másik kocsmán kívüli poénokkal, de úgy tűnik van élet a Tibit atya-Kasza Tibi duón túl is.
Egy átlagos magyar Facebook felhasználó 2019. január 20-án egy tökéletesen érdektelennek tűnő esti bevásárlásáról töltött fel fotót. Mégis elszabadult a lájkcunami, és a megosztáshullám.
A bejegyzés jelenleg 3500 megosztásnál, és körülbelül ugyanennyi "tetszikelésnél" tart, ami jól mutatja, hogy alakulóban egy népi undor a műanyag zacsikkal szemben.
Egyre többen néznek alternatív megoldások után, megfigyelhető az úgynevezett zsák, vagy szütyő nevű eszközök terjedése. Jelszavuk az újrahasználhatóság, előnyük nem igényel magyarázatot.
Mégis tömeges elterjedésükhöz több kell a szimpatizáló lájkoknál, és az komor képet fest, hogy a stílusra üzleti modellt építő budaörsi, csomagolásmentes üzlet egy évig üzemelt csupán, és a bevásárlóközpontoknál sincs őrült sorban állás a kimért termékekért.
Bár lehet korai volt a budaörsi bolt, 2015 óta sok minden változott. Budapesten három csomagolásmentes üzlet nyílt, a harmadik pont pár napja. Kérdés, hogy meddig maradnak nyitva.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.