Nem Kyle Jenner állt az Instagramot megőrjítő tojás mögött, hanem egy brit reklámos, az egész cécó pedig egy mentális problémákkal küzdőkön segítő civil szervezet érdekében folyt

INTERNET
2019 február 04., 09:13

A szivecsketörténelem legfontosabb alkotása, vagyis a legtöbbször lájkolt Instagram-fotón szereplő egyszerű tojás a jelek szerint egy Londonban élő reklámos, Chris Godfrey műve - derül ki a Buzzfeed vasárnap közölt online tényfeltárásából.

Hétfőre virradóra pedig az is kiderült, hogy mire ment ki a játék: nem valami luxusmárka fizetett rengeteget érte, az egész kampány egy, a mentális betegséggel küzdőket segítő amerikai szervezetre akarta felhívni a figyelmet.

Az Instagramot is használó olvasók jó eséllyel már régen belebotlottak abba a január 4-én létrehozott, world_record_egg, azaz vilagbajnok_tojas nevű accountba, amin sokáig csak ez a bizonyos poszt szerepelt, ami egy sima fénykép egy abszolúte közönséges tojásról.

link Forrás

A melléírt szöveg nem kertelt, hanem egyszerűen megkérte a júzereket, hogy azért lájkolják azt, hogy ez legyen az Instagram leglájkoltabb posztja és verje meg az akkori bajnokot, Kyle Jenner egyik, 18 millió lájkot begyűjtő bejegyzését.

A célt 10 nap alatt érte el a tojás, ami azóta az 51 millió lájkot is meghaladta.

Jó nagy hülyeségnek tűnt az egész, és szinte azonnal elindult persze a találgatás, hogy ki posztolhatta ki a képet. Az első időkben a legtöbben talán magára Jennerre, illetve a magára az Instagramra tippeltek, mondván, a dolog rájuk egész biztosan nagy figyelmet irányít.

link Forrás

A Buzzfeed igen részletes, íróasztal-tényfeltárása viszont több, a témában megjelent cikk, rengeteg elejtett megjegyzés, eddig észre sem vett Instagram- és Twitter-poszt elemzése és összevetése alapján arra jutott, hogy az eredeti bejegyzést minden bizonnyal egy Chris Godfrey nevű kreatív rakta ki. Godfrey Londonban él és a már több sikeres online kavarást végrehajtó The&Partnership nevű ügynökség helyi irodájának a munkatársa.

link Forrás

Bár elvileg előfordulhatott volna az is, hogy a tojáspoén a kreatív egyéni akciója, hogy a saját piaci értékét növelje, a Buzzfeed elég meggyőzően mutatja be, hogy a The&Partnership több más munkatársának privát posztjai alapján sokkal inkább valami ügynökségi szintű kampányról lehet szó.

link Forrás

Ezt erősíti, hogy az eredeti poszt után néhány olyan jelent meg a world_record_egg-en, amiken a tojás egy jobban berepedezik. Így mindenki arra számított, hogy a végén valami ki fog mászni belőle.

Egy, a Buzzfeed által megszólaltatott szakértő szerint az a márka, amelyik szó szerint vagy képletesen kibújik a tojásból, 10 millió dollárt érő felhajtást kapott az akcióval.

Az utolsó poszt pedig arról szólt, hogy a Super Bowl után minden le fog lepleződni, méghozzá a Hulu streamingszolgáltatón:

link Forrás

Az imént ez meg is történt.

A Hulun közzétettek egy egyperces videót, amiben maga a tojás beszélt arról, hogy milyen fontos segítséget kérni, ha az ember lelkileg nehéz időket él át. "Mostanában elkezdtem megrepedezni, a közösségi média nyomása megszedte a vámot" - mondta a tojás. "Ha te is küszködsz, beszélj valakivel! Mondjuk velük."

És ezután lehullt a lepel, amennyiben bemutatták a 

mentalhealthamerica.net

A Mental Health America egy nagy hagyományú, 1909 óta létező, közösségi finanszírozású nonprofit szervezet, ami a mentális betegségekkel küzdőkön segít.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.