A tavalyi év legjobb innovációi a hajóiparban

hirdetés
2019 február 18., 08:49
ad

Hatodik alkalommal került megrendezésre a Budapest Boat Show Újdonság Pályázata, mellyel az újdonságok bemutatkozásának, megismerésének biztosítanak nagyobb teret.

A pályázaton az elmúlt években csak hajó kategóriát nézve, negyvennél is több jelentkező volt, melyeknél érdekes szemmel követni a szépen kirajzolódó trendeket. A pályázat első éveiben a vitorlás hajók voltak jelentős túlsúlyban, jól reprezentálva a piaci igényeket az új hajók esetében, majd ahogy a válság után elkezdett talpra állni a gazdaság, úgy jelentek meg a motoros, és ezzel párhuzamosan az elektromos hajók is.

Hazánkban ráadásul az elektromos hajók speciális helyzetben vannak, hiszen a Balatonon magánszemélyek nem használhatnak belső égésű motoros hajót, mely egy jelentős húzóerő az ágazatra. Ez látszik például a hazai hajókiállítások esetében is, ahol egyre szélesebb az elektromos hajókínálat.

A 2019-es pályázaton, a tavalyi évhez hasonlóan, a vitorlás hajókkal azonos súlyban voltak már az elektromos hajók, ám újabb előre lépés, hogy az idei az első év, hogy az első három helyezettbe már két elektromos hajó is bejutott. Az első helyet a hazai NARKE Jet Kft. szerezte meg NARKE the electrojet elnevezésű elektromos jet-skijével, mely a világ első sorozatgyártásra tervezett, tengeren és belvízen is egyaránt használható electrojet-je.

Második helyen végzett az RS Sailing Hungary Kft. RS21 OD Racing vitorlás hajója. Ez egy egyszerű, gyors, könnyen kezelhető új osztályt jelent a vitorlázásban, amely alkalmas daysailor vitorlázásra, és klub versenyek rendezésére is one design hajókkal, illetve oktatási célokra is kiváló.

A harmadik helyet, szintén elektromos hajóval, az Amper Yacht Kft. érdemelte ki. A cég a Q-Yachts Q30 modellel indult, melynek hidrodinamikailag tökéletesített, XX. század közepének klasszikus motorcsónakjait idéző testét egy mind a négy évszakban tökéletesen használható elektromos motor hajta meg.

Mindezek mellett, a szakújságírókból és hajós szakemberekből álló zsűri két különdíjat is kiosztott: a legjobb hazai fejlesztésnek a Hungarian Silence Sailing Team teljesen hazai fejlesztésű és tervezésű versenytrimaránját, a Hungexpo - Hungarian Silence-t találták, míg a Hun-Yachts Kft. Corsiva 500 Tender hajója a legzöldebb termék díjat érdemelte ki.

A hajók mellett nagy hangsúlyt kapnak a hajózáshoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások, melyek a hajókhoz hasonlóan a legmagasabb színvonalat képviselik nemzetközi szintéren is. Kategóriájában első lett az Arteries Studio Kft.. A vállalat az AIRMONIQ elnevezésű vitorlás műszercsaládjával indult, melynek különlegessége, hogy mesterséges intelligencia segítségével készít hiteles, az aktuális körülményeket - a széladatokon kívül a hullámzás mértékét és relatív irányát is - figyelembe vevő polar diagramokat. A YC24 Média Kft. saját online, real time hajókereső és -foglaló rendszere a második, míg az Enterprise Smart PowerPack - lítium akkumulátor a harmadik helyet érdemelte ki a kategóriában.

A bemutatott hajókról, szolgáltatásokról, illetve eszközökről bővebb információ a www.boatshow.hu oldalon található, élőben pedig február 21-24. között lesznek megtekinthetők az idei Budapest Boat Show-n. A kiállításra nem csak az újdonságok miatt érdemes ellátogatni, hiszen itt mutatkozik be a teljes haza hajópiac, több mint 110 vitorlás, motoros és elektromos hajóval, illetve számos program mellett megtalálhatók lesznek a vízi sportok és felszerelések is. A kiállítással egy időben zajlik az Utazás kiállítás.

Az eseményre online jegyet a Budapest Boat Show honlapján lehet váltani, míg a helyszínen kizárólag érintéses bankkártyával vagy HelloPay kártyával lehet majd ezt megtenni. Bővebb információkért a jegyvásárlásról, a programokról vagy a készpénzmentes rendszerről, látogasson el a www.boatshow.hu weboldalra.

A kiállítás stratégiai partnere a Magyar Vitorlás Szövetség és a Balaton Boat Show, fő támogatója a Generali Biztosító Zrt., szakmai védnöke a Hajóipari Vállalkozók Egylete, autós partnere pedig az Audi.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.