Tavaly húsvétkor a magyarok fejenként 80 százalékkal többet költöttek csokoládéra

A magyarok a havi átlagos kiadásnál 4 százalékkal többet, fejenként 26 482 forintot költöttek tavaly húsvétkor élelmiszerekre és alkoholmentes italokra – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

2018 márciusában az ünnephez kapcsolódó legnépszerűbb termékekből a háztartások 78 százaléka vásárolt sonkát, 69 százaléka vett tojást, és 72 százaléka csokoládét.

A havi átlagos kiadáshoz képest kalácsra és péksüteményre a családok 3 százalékkal többet, 541 forintot költöttek tavaly húsvétkor. A kiadások között kiemelkedik a csokoládé, amire fejenként átlagosan 985 forintot, 80 százalékkal többet költöttek.

Sonkára és szalámira a magyarok az átlagosnál 37 százalékkal többet, 1548 forintot költöttek a tavalyi húsvéti ünnepen, míg tojásra 18 százalékkal többet, fejenként 641 forintot – derül ki a KSH húsvéti statisztikáiból. (MTI)

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.