Guardian: a szlovák és cseh kormány nem örül, hogy Habonyék hírügynöksége a V4 nevet viseli

A cseh és a szlovák kormány aggodalmát fejezte ki a magyar kormány felé, hogy bár a  V4 News Agency (V4NA) a neve alapján a visegrádi országok nézőpontját képviseli, valójában csak a magyaroknak fontos témákat tolja.

Erről ír az új magyar hírügynökség munkáját részletesen körbejáró Guardian egy névtelen forrásra hivatkozva. 

Ha a visegrádi országok tiltakoztak, akkor az annak a jele, hogy ők sem hiszik el, amit a Guardiannek Kovács Zoltán szóvivő állít, ti. hogy a V4NA-nak „semmi köze a kormányhoz”. A látszat kétségkívül Kovács ellen dolgozik, hiszen a hírügynökség tulajdonosai

  • az Orbán-kormány londoni nagykövete, Szalay-Bobrovniczky Kristóf,  
  • a miniszterelnök tanácsadója, Habony Árpád
  • és az origo.hu-t működtető New Wave Media.
  • A cég igazgatója pedig egyben a közmédia egyik központi cége, a Duna Médiaszolgáltató igazgatója, Medveczky Balázs.

A cikkben amúgy Kovács szóvivő és a projekttől elvileg szintén teljesen független nézőpontos Mráz Ágoston Sámuel vázolja a hírügynökség céljait és jövőképét, a V4NA és tulajdonosai ugyanis nem válaszoltak a Guardiannak. A lap tesztelte, hogyan tálalják az Orbán-kormány narratíváját a nemzetközi közönségnek. Az első hetek anyagaiban talált egy rakás sport- és szórakoztató tartalmat is, de a legszembetűnőbb az ilyen cikkcímek voltak:

  • Az iszlám 50 éven belül átveheti az uralmat Svédország fölött
  • A migránsok elégedetlenek az ingyenpénzzel, amit kapnak
  • Húszezer terrorista szivároghat be Európába évente
  • Szíriai migráns erőszakolta meg a kamasz lányt

A hírügynökség anyagai előfizetésesek, de az előfizetési kérésekre nem nagyon válaszolnak, ami sajátos üzleti modellre utal.

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.