Habony Árpád nemzetközi hírügynökséget alapított Londonban

Londoni központú nemzetközi hírügynökséget alapított Orbán Viktor egykor nagy befolyással bíró tanácsadója, Habony Árpád - írja a Válasz Online. A lap szerint nagyjából 50 újságíró és szerkesztő kezdte meg a munkát a V4 News Agency-nél (V4NA).   

Habony Árpád és Orbán Viktor a 2010-es választás eredményvárójánFotó: Orbán Viktor/Facebook

A Válasz azt írja, hogy brit cégadatbázisok alapján a vállalat kiadójának tulajdona 57 százalékban az origo.hu-t működtető New Wave Media Group Kft., 40 százalékban pedig Habony Árpád az elhunyt amerikai kampányszakértő Arthur Finkelsteinnel közösen alapított tanácsadócége, a londoni Danube Business Consulting Ltd. tulajdonában van. 

3 százalék tulajdonrésze van továbbá  Szalay-Bobrovniczky Kristóf londoni nagykövetnek, aki formálisan bejegyezte a társaságot Angliában. 

Érdekes még, hogy a cég igazgatója az a Medveczky Balázs lett, aki egyébként a közmédia egyik központi cégének, a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nek igazgatója is egyben.

A New Wave Media-t Matolcsy Ádám tavaly felajánlott a központi sajtóalapítvány (KESMA) részére, így a londoni székhelyű társaság nagyobbik része alapítványi tulajdonban van.  

Habony Árpád a többi kormánybarát médiatulajdonoshoz hasonlóan veszített a befolyásából az alapítványi beszolgáltatást követően. A tanácsadó körei - ahogy a Válasz is írja - nincsenek túl jó kapcsolatban a központi alapítvány tartalmi vezetőivel, elsősorban Liszkay Gáborral, a kormánypárti média legbefolyásosabb alakjával. Most mégis közösen tulajdonolnak egy új médiavállalatot, amelynek célja, hogy erősítse a kormány narratíváját a nemzetközi hírpiacon. 

Saját bemutatkozásuk alapján a V4NA újságírói a visegrádi országok szempontjai szerint igyekeznek majd tájékoztatni a világot, eleinte angol és magyar nyelven, de lesznek riportereik Pozsonyban, Prágában, Varsóban, Párizsban, Berlinben, és természetesen Brüsszelben is. A cél világos: a magyar kormány bevándorlás- és mainstream-kritikus véleményének alátámasztása. 

A Válasz szerint a szerzői gárda a Habony Árpádtól a központi sajtóalapítványhoz átszolgáltatott Modern Media Group és a Figyelő egykori munkatársaiból állt össze, ők mind áttették Londonba székhelyüket. Vezetői posztot kapott például a Lokál egykori főszerkesztője, Leitner Attila is. 

Az origo.hu hétfőn már arról írt, hogy a V4NA értesülései alapján megtalálták a kapcsolatot Soros György és az Európai Néppárt között, miután megtudták, hogy a konzervatívok a Nyílt Társadalom Alapítvánnyal tartanak közös „eligazodást segítő közös előadást” szervezett a líbiai háborús gazdaságról. (Valasz Online)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.