Leállítja legújabb ecigikampányát a Philip Morris, miután kiderült, túl fiatal influenszerekkel reklámoztatták a terméket

Világszerte felfüggeszti új típusú, IQOS nevű elektromos cigaretta reklámjának közösségimédia-kampányát az amerikai Philip Morris. Kiderült ugyanis, világszerte fiatal influenszerekkel szerződtek le, ezzel nemcsak saját belső szabályzatát sértette meg a cég, de előzetes vállalásaikat sem teljesítették az IQOS-szal kapcsolatban.

Egy hónappal azután, hogy az amerikai élelmiszer és gyógyszer engedélyeztetési hivatal, az FDA hosszas vizsgálat után engedélyezte az amerikai dohánymulti globális médiakampányát, le kellett állítani azt. A Reuters tárta fel, hogy az előzetes ígéretekkel szemben sokkal fiatalabb reklámarcokat bíztak meg az új termék reklámozásával.

Az egyik orosz influenszer, Instagram-celeb, aki az IQOS-t reklámozhatta, mindössze 21 éves, Romániában és Japánban 25 éves modellek reklámozták a terméket. Miután a Reuters az ügyben megkereste a céget, a Philip Morris pénteken bejelentette, felfüggeszti a kampányt és vizsgálatot rendel el.

Alina Eremia IQOS-zal a kezében, Romániában karácsonykorForrás: Reuters
Alina Tapilina 21 éves orosz modell IQOS-zalForrás: Reuters
A japán NatsuForrás: Reuters

Mint a hírügynökség írja, a cégnek saját belső alapelveit is sikerült megsértenie, hiszen régóta elfogadott szabályzatuk, hogy 25 évesnél fiatalabbakkal nem reklámoznak dohányterméket. A cég elismerte a hibát, bár azt hangsúlyozta, törvényt nem sértett, 21 év alatti reklámarcot nem foglalkoztatott a kampányban.

A dohánycég  hosszú ideje készítette elő az IQOS bevezetését a világpiacra, az FDA-nál két éve tart a terméket és annak reklámozását engedélyező folyamat. 

Az engedélyztetéshez benyújtott kampány terveForrás: Reuters

A Reuters ezzel kapcsolatban képet is közölt arról a látványtervről, amellyel a Philip Morris azt bizonygatta az FDA előtt, hogy az idősebb korosztályt fogja megcélozni az IQOS-zal, a kreatívon inkább a harmincas éveiben járó nők és férfiak láthatók. (Reuters)

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.