Leállítja legújabb ecigikampányát a Philip Morris, miután kiderült, túl fiatal influenszerekkel reklámoztatták a terméket

Tbg
gazdaság
2019 május 12., 07:23

Világszerte felfüggeszti új típusú, IQOS nevű elektromos cigaretta reklámjának közösségimédia-kampányát az amerikai Philip Morris. Kiderült ugyanis, világszerte fiatal influenszerekkel szerződtek le, ezzel nemcsak saját belső szabályzatát sértette meg a cég, de előzetes vállalásaikat sem teljesítették az IQOS-szal kapcsolatban.

Egy hónappal azután, hogy az amerikai élelmiszer és gyógyszer engedélyeztetési hivatal, az FDA hosszas vizsgálat után engedélyezte az amerikai dohánymulti globális médiakampányát, le kellett állítani azt. A Reuters tárta fel, hogy az előzetes ígéretekkel szemben sokkal fiatalabb reklámarcokat bíztak meg az új termék reklámozásával.

Az egyik orosz influenszer, Instagram-celeb, aki az IQOS-t reklámozhatta, mindössze 21 éves, Romániában és Japánban 25 éves modellek reklámozták a terméket. Miután a Reuters az ügyben megkereste a céget, a Philip Morris pénteken bejelentette, felfüggeszti a kampányt és vizsgálatot rendel el.

Alina Eremia IQOS-zal a kezében, Romániában karácsonykor
photo_camera Alina Eremia IQOS-zal a kezében, Romániában karácsonykor Forrás: Reuters
Alina Tapilina 21 éves orosz modell IQOS-zal
photo_camera Alina Tapilina 21 éves orosz modell IQOS-zal Forrás: Reuters
A japán Natsu
photo_camera A japán Natsu Forrás: Reuters

Mint a hírügynökség írja, a cégnek saját belső alapelveit is sikerült megsértenie, hiszen régóta elfogadott szabályzatuk, hogy 25 évesnél fiatalabbakkal nem reklámoznak dohányterméket. A cég elismerte a hibát, bár azt hangsúlyozta, törvényt nem sértett, 21 év alatti reklámarcot nem foglalkoztatott a kampányban.

A dohánycég  hosszú ideje készítette elő az IQOS bevezetését a világpiacra, az FDA-nál két éve tart a terméket és annak reklámozását engedélyező folyamat. 

Az engedélyztetéshez benyújtott kampány terve
photo_camera Az engedélyztetéshez benyújtott kampány terve Forrás: Reuters

A Reuters ezzel kapcsolatban képet is közölt arról a látványtervről, amellyel a Philip Morris azt bizonygatta az FDA előtt, hogy az idősebb korosztályt fogja megcélozni az IQOS-zal, a kreatívon inkább a harmincas éveiben járó nők és férfiak láthatók. (Reuters)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.