A legzsúfoltabb időszakban megnyitnák az M7-es leállósávját a forgalom előtt

Bár szinte minden nyári hétvégén nagy dugók vannak a Balaton felé, az M7-es bővítése még nincs napirenden, de lehet, hogy a legzsúfoltabb időszakban megnyitják a leállósávot is a forgalom előtt – írja a Magyar Nemzet című napilap.

A patinás újság szerint ehhez viszont meg kell őrizni az utak jó műszaki állapotát, és ez sok pénzbe kerül.

A konzervatív, polgári, keresztény sajtóorgánum felidézi: az autópályák áteresztő képessége normálisan óránként 1200 jármű, 1700 a még éppen eltűrhető mérték sávonként, de a nyári hétvégi csúcsban akár 4000 autó is felmehet az autópályára.

Egyre nő az autópályák terhelése: az M1-esen 1995-ben átlagosan 20 ezer kocsi ment át naponta, ma viszont ez néhol már 80 ezer, az M0-s déli szektorában 2013-ban napi 67 ezer autó ment át, idén év elején már 120 ezer volt.

Az M7-est azért nem fejlesztik, mert az átlagos éves forgalmi terhelése meg sem közelíti a kritikus mértéket, csak a nyári hónapokban nagy a torlódás. Hogy lehet ezen enyhíteni? 1972-ben még Zamárdi és Törökbálint között júniustól szeptemberig vasárnaponként egyirányúsították az M7-est: 14 és 23 óra között csak Budapest felé lehetett menni, de ma már ilyet nem csinálnak.

Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára a Magyar Nemzetnek azt mondta: egy informatikai fejlesztés segítségével az autópályák leállósávját folyamatos haladásra alkalmassá tehetnék. A nemzeti érzelmű hírújság szerint mások azt mondják, vakáció alatt a Balaton vonzereje túl erős, a sávok bővítésével nem lehet lépést tartani vele, inkább a vasúti szolgáltatást kellene vonzóbbá tenni több légkondicionált, komfortos járművel és bővített bicikliszállítási lehetőségekkel. (Magyar Nemzet)