Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját a Hableány fedélzetén, márpedig a szakértők szerint ez alapján a 28 halálos áldozatot követelő május 29-i baleset idején a Hableány nem volt alkalmas a hajózásra. Az Index úgy tudja, hogy már az előző hajóbizonyítványba is bekerült, hogy növelni kell a személyzet létszámát. A szakértő szerint ezt a hajó vezetőjének kellett volna jelezni a az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.
A szakértői jelentések szerint a Hableány kormányállásából korlátozott volt a kilátás a fedélzeten elhelyezett ponyva és a kémény miatt. Emellett az is kiderül belőle, hogy a Hableány az ütközés előtt nem adta le azt az öt rövid hangjelzést, amivel jelezte volna, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint ugyanis egy hajónak akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.