10 év után először világszerte csökken a légi úton szállított áru mennyisége ebben az évben, emellett a hozamcsökkenés is jelentős, de az iparág elég rugalmas ahhoz, hogy átvészelje ezt az időszakot – mondta Sergiu Sarasan, a nemzetközi légi Szállítási Szövetség (IATA) regionális üzletági igazgatója Budapesten.
A RepülésVilág légi áruszállítási konferencián az igazgató közölte: 3,5 százalékkal csökkent az első 7 hónapban az áru-tonnakilométerben mért teljesítmény az előző évihez képest, elsősorban az USA és Kína közti kereskedelmi háború miatt.
Sergui Sarasan emellett kiemelte, hogy 2025-re az e-kereskedelem fellendülése miatt naponta 500 millió csomagot kell majd kiszállítani a nagyvárosokba, ami próbára teszi az áruszállítási üzletágat. Az áruszállítási iparágnak is foglalkoznia kell a környezetvédelmi hatásokkal, és a hatékonyságnövelés mellett alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, fiatalabb repülőgépflottát kell fenntartaniuk – mondta.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a konferenciát köszöntő beszédében azt mondta: a ferihegyi repülőtéren 2015 és 2018 között 60 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége, a növekedés üteme az utasforgalomét is meghaladja. Szerinte az áruszállításnak ugyanazt a figyelmet kellene megkapnia, mint az utasszállításnak, mert ugyanolyan fontos a gazdaságban.
Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt mondta: a kormány célja, hogy Magyarország – kihasználva a földrajzi elhelyezkedését – központi szerepet kapjon a logisztikában, ehhez kapcsolódnak a kormány infrastrukturális beruházásai is, köztük az M4-es autópálya fejlesztése. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.