Szigorítják az autók behajtását Bukarest belvárosába

Tbg
közlekedés
2019 október 24., 15:22
comments 154

Nem hajthatnak be 2020. január 1-jétől Bukarest belvárosába olyan járművek, amelyeknek a légszennyezési besorolása nem éri el az Euro 3-as szabványt, 2022-től pedig a román főváros teljes területéről kitiltják azokat, döntött csütörtökön a bukaresti közgyűlés.

Az elfogadott határozat értelmében úgynevezett oxigén-matricát és a légszennyezés mértékétől függő illetéket vezetnek be az Euro 3-as vagy rosszabb besorolású gépjárművek számára.

A legolcsóbb (Euro 3-as) matrica egy napra 5 lejbe (346 forint), egy évre pedig 700 lejbe (48 500 forint) kerül majd, míg a legdrágább (non-Euro) éves matrica ára 1900 lej (mintegy 131 ezer forint) lesz.

Az augusztusban közvitára bocsátott eredeti tervezettől eltérően nemcsak a máshonnan érkező - a metropolisz övezeten kívül forgalomba helyezett - autók behajtását korlátozzák: a díjfizetési kötelezettség és annak mértéke, illetve a behajtási tilalom kizárólag a jármű légszennyezési besorolásától függ majd.
A bukaresti közgyűlési határozat szerint 2021-től már az euro-4 es járműveket is matricavásárlására kötelezik.

A határozatot előterjesztő Gabriela Firea főpolgármester szerint Bukarest a hatodik legszennyezettebb levegőjű Európai nagyváros, ahol - a fővárost körülvevő Ilfov megyével együtt - 1,6 millió autó szerepel a gépjármű-nyilvántartásban.

Romániában 2017-től ugrásszeren megnőtt az utakon közlekedő használt járművek száma, miután a kormány eltörölte a környezetvédelmi illetéket, ami korábban megnehezítette a környezetszennyező autók forgalomba helyezését.
Romániában több mint hatmillió autó szerepel a járműnyilvántartásban, háromnegyedük tíz évnél öregebb. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.