Hamarosan MotoGP-futamok lehetnek Magyarországon

sport
2019 november 09., 14:54
comments 281

Magyarország 2022-től gyorsaságimotoros világbajnoki (MotoGP) futamot rendezhet - 

jelentette be a Nyíregyházán és környékén zajló rali Európa-bajnoki futam szombati napján az innovációs és technológiai miniszter. Palkovics László azt mondta, hosszabb ideje folytattak tárgyalásokat a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló céggel, amellyel szándéknyilatkozatot is aláírtak, a következő lépés pedig az, hogy a kormánynak február 28-ig végleges döntést kell hoznia többek között a helyszínről és a rendezéshez kapcsolódó intézkedésekről.

Palkovics László sajtótájékoztatót tart a rali Európa-bajnoki (ERC) futam és a Rally Hungary 4. gyorsasági szakasza előtt Mezőzomboron. Mellette Talmácsi Gábor és Kósa Lajos
photo_camera Palkovics László sajtótájékoztatót tart a rali Európa-bajnoki (ERC) futam és a Rally Hungary 4. gyorsasági szakasza előtt Mezőzomboron. Mellette Talmácsi Gábor és Kósa Lajos Fotó: Czeglédi Zsolt/MTI/MTVA

„November folyamán, december elején a kormány elé kerül a magyar autó- és motorsport fejlesztésére kidolgozott stratégia, amely számos célt és intézkedést tartalmaz, és amelyre többek között a sportági eredményességen, valamint a turizmusra gyakorolt hatáson túl azért is van szükség, mert Magyarországon az autóipar erőteljesen meghatározza a gazdaság sikerességét” - jelentette ki az innovációs és technológiai miniszter. 

A stratégiát tartalmazó dokumentum szerint a legfontosabb beavatkozási területek a Hungaroring és a hazai sportinfrastruktúra fejlesztése, az újabb nemzetközi sportrendezvények hazai megrendezése lehetőségének feltérképezése, közlekedésbiztonsági akcióterv kidolgozása, valamint a versenymérnök-képzés fejlesztése - foglalta össze a stratégia elemeit Palkovics László.

Ígéretes a kétkerekű alternatíva

Kósa Lajos, az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának elnöke a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a MotoGP-futam megrendezésének érdekében 

új versenypálya épülhet Kelet-Magyarországon, 

és kiemelte, a gyorsaságimotoros vb egy futamának megrendezése önmagában óriási ismertséget képes adni Magyarországnak, ugyanakkor a közlekedésbiztonsági kérdésekben is hasznos lehet. „Olyan ez, mint egy piramis, amelynek az alján az utcai motorozás, vagy akár a robogók, elektromos kétkerekű közlekedési eszközök találhatók, a tetején pedig a MotoGP” - fogalmazott Kósa Lajos. 

A Haon szerint arra is célozgatott, hogy akár Debrecen vonzáskörzetében is lehetne az a pálya.

photo_camera Fotó: MOHD RASFAN/AFP

„A kétkerekű járműveket érintő közlekedésbiztonsági intézkedésekkel foglalkoznunk kell, mert Magyarországon jelenleg 200 ezer aktív, a járművét szezonban heti rendszerességgel használó motoros van, további 100 ezer ritkábban motorozik, viszont a regisztrált motorkerékpárok száma az országban több mint egymillió” - hangsúlyozta, kiemelve, hogy a nagyvárosi közlekedésben a „kétkerekű alternatíva” a különböző vizsgálatok eredményeit elnézve „ígéretesnek tűnik”. 

Hogyé?

Talmácsi Gábor, a sportág egyetlen eddigi magyar világbajnoka sajtótájékoztatón elmondta, üdvözli a kormányzat célkitűzéseit, fontosnak tartja, hogy legyen az országnak autó és motorsport stratégiája. A jövő tehetségeinek felfedezése és kinevelése ugyanis a kormány támogatása nélkül nem biztosítható - tette hozzá a világbajnok, aki szerint „óriási lehetőséget jelent a hazai rendezésű futam”.

Az MTI fent idézett tudósításában egy szó sem esik a várható költségekről. 

A brnói versenyhez a cseh kormány 720 millió forintnyi, a város pedig 130 milió forintnyi koronával járul hozzá idén.

Van egyébként egy elkezdett és félbehagyott MotoGP-pálya, csak nem Kelet-Magyarországon. A Balatonringnek a Somogy megyei Sávolyon kezdtek neki még a szocialista kormányok, szintén Talmácsi részvételével, spanyol befektetővel, de aztán csődbe ment az egész.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.