12 millió euróból fogja az állam reklámozni a magyar borokat jövőre külföldön

2019 november 18., hétfő 19:35
215

Az agrártárca 12 millió euró értékben (azaz mintegy négymilliárd forintból) borpromóciós programot indít a magyar borok értékesítésének támogatására - jelentette be Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár az Agrárminisztérium hétfői közleménye szerint.

Feldman Zsolt elmondta: a borágazatban erős a verseny, a 2020 első negyedévében induló program a jó minőségű magyar borok uniós és harmadik országok piacain való eredményesebb eladását segíti majd. Kitért arra is, hogy a magyar borok sokszínűségükkel tűnnek ki, ezt az egyediségüket kell elismertetni a külpiacokon.

A borpromóciós program forrásaira a tervek szerint jövő márciusban és áprilisban lehet majd a pályázatokat benyújtani. Az államtitkár elmondta, hogy a kiírásig fennálló idő kellő felkészülést tesz lehetővé ahhoz, hogy megalapozott, jó programok szülessenek, amelyek illeszkednek a borrégiók sajátosságaihoz, és az egész magyar borágazat megítélését erősíthetik.

Idén a mintegy 400 ezer tonna szőlőtermés alapján várhatóan 3 millió hektoliter körül lesz a hazai bortermelés, a borászok jó évjáratra számítanak. (MTI)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt