Majdnem 15 ezer élő birkával a fedélzetén borult fel egy hajó egy román kikötőben

baleset
2019 november 25., 07:53
comments 84
photo_camera Fotó: IGSU ROMANIA/AFP

Nem sokkal indulás után az oldalára borult, de teljesen nem süllyedt el egy 14600 élő juhot szállító hajó a romániai Midia kikötőjénél. A palaui zászló alatt hajózó, szírekből és egy libanoniból álló legénységgel dolgozó Queen Hind nevű hajó Szaúd-Arábiába tartott. Románia az EU harmadik legnagyobb juhtenyésztő országa, az Öböl-országokba pedig sok bárányt és birkát exportálnak.

Bár a baleset okát egyelőre nem tudni pontosan, a hatóságok arra gyanakszanak, hogy a túl sok állatot zsúfoltak össze a raktérben. 

A legénység egyik tagja a vízbe esett, őt is és a többieket is hamar kimentették, csakúgy, mint 32, a tengerben úszó juhot. De a szállítmány döntő többsége a hajó gyomrában rekedt. Az illetékesek félnek, hogy sokan megfulladhattak közülük. A hajóért és az állítokért katonák, rendőrök, tengerészek és speciális búvárosk küzdenek.

photo_camera Fotó: -/AFP

Az régóta téma, hogy a nagyexportőrnek számító Romániából kínzással felérő, sanyarú körülmények között szállítanak juhokat hajón arab országokba. Ezeket a járatokat állítjogi aktivisták halálhajóknak nevezték több alkalommal. Vytenis Andriukaitis, az egészségügyért és élelmiszerbiztonságért felelős korábbi EU-biztos júniusban állítjóléti okokra hivatkozva felszólította Romániát, hogy állítsa le 70 ezer juh Öböl-beli exportját.

(via BBC)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.