Ugyan csak két és fél éve adták át az oroszok, hatot máris ki kellett vonni a 3-as metró vonalán közlekedő "felújított"* kocsik közül, ugyanis mostanra a rozsda gyakorlatilag felzabálta ezek padlólemezét, írja az Mfor.
Az oroszok által "felújított" metrókocsik minőségével kapcsolatban amúgy már az első pillanatban gondok voltak, a BKK például már az első 15 kocsi megérkezése után azonnal jelezni kényszerült, hogy a "felújított" szerelvények durván rozsdásodnak.
A BKK amúgy tavaly októberben még tagadta, hogy a "felújított" kocsik rozsdásodnának. Decemberben azonban az Mfor értesülései szerint a BKV új igazgatóságának ülésén már a cég egyik vezetője is beismerte, hogy több kocsit már felzabált a rozsda. De azt mondta, felesleges független szakértőt megbízni a dolog vizsgálatával, hiszen "minek ahhoz külső szakértő, amit maguk is tudnak". Ismételjük meg, alig két hónappal korábban még tagadták, hogy rozsdásodnának a szabad szemmel láthatóan rozsdásodó metrókocsik.
Ehhez képest az Mfor szerint a BKV illetékes vezetője a decemberi igazgatósági ülésen már arról beszélt, hogy „a problémát letagadni tök felesleges, rozsdafoltok jelentek meg”. Majd hozzátette még, hogy minden kocsin tud ennél tíz nagyobb problémát is. Ennek tudatában szálljanak metróra.
Más: az ember azt gondolná, hogy egy ilyen méretű beszerzésnél gondoskodtak kötbérezésről. Elvben tényleg, elméletben ha egy járművet műszaki hiba miatt kell kivonni a fogalomból két napnál hosszabb időre, akkor az orosz félnek napi 23 ezer euró kötbért kéne fizetnie. "A gond csupán az, hogy a Metrovagonmas nem fizet" - írja az Mfor, amely szerint a BKV emiatt már pert is indított.
*A BKK határozottan ragaszkodik ahhoz az állításhoz, hogy ezek a kocsik a Budapesten közlekedő szerelvények felújított kocsijai, bár több jel is arra utal, hogy valójában a Metrovagonmas elfekvő készleteiből szerzett új, vagyis hát rég legyártott, de raktáron maradt kocsijait kaptuk meg.