Bár az amerikai elnökválasztás közeledtével sokan követelték, hogy a Facebook jelentősen változtasson a politikai hirdetések rendszerén, egy csütörtöki bejelentés alapján úgy tűnik, ez továbbra is elmarad, írja a Washington Post. Helyette viszont nagyobb szabadságot adnak a felhasználóknak abban, hogy szabályozhassák, mennyi politikai és közéleti témájú reklámmal találkoznak.
A Facebookon alapvetően életkor, iskolázottság, irányítószám, jövedelem, párkapcsolati státusz, érdeklődés és politikai hovatartozás alapján lehet célozni a hirdetéseket, de lehetőség van arra is, hogy az emberek által felkeresett honlapok, vagy az adományozási szokásaik alapján reklámozzanak. Így fordulhat elő, hogy az emberek más-más politikai reklámokkal találkoznak.
A cég azt ígérte, a jövőben a felhasználók beállíthatják majd, hogy egyáltalán ne lássák bizonyos cégek és pártok hirdetését, ha úgy vélik, tévesen célozták meg őket. Akár úgy is dönthetnek majd, hogy egyáltalán nem akarnak látni bizonyos témákat a hirdetések közt.
Más cégek, például a Twitter sokkal radikálisabbat húzott tavaly, amikor minden hirdetést kitiltottak az elnökválasztással és olyan ügyekkel kapcsolatban, mint az abortusz vagy a bevándorlás. A Google ugyan megtartotta a politikai hirdetéseket, megszüntetett viszont néhány reklámozási eszközt, amikkel egészen specifikus választói csoportokra tudtak célozni.
A Facebook közleménye szerint ők inkább átláthatóvá akarták tenni a rendszert, és nagyobb hatalmat adnak az emberek kezébe.
A cég kedden jelentette be, hogy törölni fogja a mesterséges intelligenciával manipulált „deepfake” videókat, igaz, ez nem vonatkozik a hagyományos szerkesztéssel, kézzel manipulált kamuvideókra. Sokan bírálták a Facebookot azért is, mert nem távolítja el a politikusok által fizetett hirdetésben terjesztett nyilvánvaló hazugságokat.