Az SAS légitársaság visszavonta reklámját, amit szerintük a szélsőségesek kiforgattak

Visszavonta a svéd és dán populista-bevándorlásellenes pártok bírálatát kiváltó hirdetését az SAS skandináv légitársaság. A hirdetésben, aminek a felütése az, hogy "Mi igazán skandináv? Az égvilágon semmi, mindent csak lemásoltunk", olyan skandinávnak gondolt dolgok idegen eredetét mutatják be, mint a Törökországból származó húsgolyót, az Ausztriából másolt dán péksüteményeket, vagy a svájci mintára kidolgozott szülői szabadságot.

De bemutatták, hogy a medvecukor Kínából, a szélmalmok Iránból, a progresszív politika pedig az Egyesült Államokból érkezett Skandináviába. "Hazahozunk mindent, ami megtetszik a világot járva, majd kicsit igazítunk rajtuk. Ez az, ami egyedien skandináv" - zárul a hirdetés, amit a svéd és a dán szélsőjobboldal nagy felháborodással fogadott.

"Micsoda nonszensz, milyen öngyűlölet. Mindig próbáltam SAS-szel repülni, de soha többé, ezt megígérhetem" - közölte például Facebookján Richard Jomshof, a Svéd Demokraták főtitkára. "Mindig is SAS-szel repültem, de most már rossz szájízt okozna, ha újra velük repülnék azután, hogy így leköptek" - nyilatkozta az Ekstra Bladet dán lapnak a szélsőjobboldali Dán Néppárt külügyi szóvivője, Soeren Espersen.

Erre válaszul az SAS visszavonta a reklámot. Mint írták, nem a kritikák miatt, hanem mert szélsőséges csoportok kifacsarták az üzenetet, nekik meg nem céljuk "platformot teremteni olyan nézeteknek, amelyeket nem osztunk". (Via BBC)