A HVG írta meg elsőként, hogy fizetési nehézségei támadtak a kedvezményes kuponok eladásából élő Bónusz Brigádnál. A probléma mélységét illusztrálja, hogy a cég egyik partnerének, a Rudas Bistronak már egy 431 ezer forintos tartozást is képtelen volt kifizetni. Hidvéghi Balázs étteremvezető szerint felszólítást küldenek majd megindítják a felszámolási eljárást.
A HVG több más céget is talált, amelyeknek a Bónusz Brigád nem fizetett. A lap megkereste Kaprinay Zoltán alapítót, aki, miközben elismerte, hogy több eseteben tényleg nem tudtak fizetni, mégis úgy fogalmazott, hogy
“Nem azt mondtuk, hogy nem fizetünk, haladékot kértünk”.
Kaprinay szerint több, mint 11 ezer partnerük van és kevesebb mint 100-tól kértek haladékot. A HVG ehhez képest beszélt olyan céggel, amely egyáltalán nem tudta elérni a Bónusz Brigádot, amióta az tartozik neki.
Kaprinay a helyzetet a válság miatt beszakadó szolgáltatási és utazási szektorral magyarázta, hiszen a bevételeik szinte teljes egésze innen származik. A HVG azonban bemutatta, hogy már tavaly komoly veszteségeik és hatalmas adósságállományuk halmozódott fel.
Update: A Bónusz Brigád a következő megjegyzést küldte nekünk a cikk megjelenése után:
A Bónusz Brigád 2010 szeptemberi indulása óta több mint 11 ezer partnerrel volt kapcsolatban. A napokban kevesebb, mint 100 partnerünktől kértünk türelmet a számlák kifizetésével kapcsolatban. Bár a híresztelések arról szóltak, hogy nem tudunk fizetni, az igazság az, hogy a türelmüket kértük, hogy később egyenlíthessük ki a számláikat. Ez a fajta híresztelés és hangulatkeltés káros és törvénysértő.
A vírushelyzet okozta utazási- és egyéb szolgáltató szektorok bedőlése a Bónusz Brigádot is nehéz helyzetbe hozta, hiszen az elmúlt években az élmények hazai piacterévé vált a kuponos oldal. Csapatunk mindent megtesz azért, hogy minél kisebb legyen a késés a partnerek kifizetésében. Kollégáink túlnyomó részét fizetés nélküli szabadságra küldtük, a többiek korábbi fizetésük feléért dolgoznak. Minden egyes szállítónkkal megállapodásra törekedtünk, hogy minél nagyobb biztonsággal jussunk el a jelenlegi nehéz helyzet végére, ami után a Bónusz Brigádra nagyobb szükség lesz, mint eddig bármikor. Ezt az üzleti modellt már születésekor a válság hívta életre, és meggyőződésünk, hogy ezúttal is mi fogunk tudni segíteni a partnereinknek a talpra állásban, és a vásárlóknak, hogy újra, kedvező áron jussanak hozzá mindazon szolgáltatásokhoz, amiket megszoktak és megszerettek.
Update 2.: Kedden este a következő üzenetet kaptuk a Rudas Bistrótól:
"A fennálló tartozását a mai nappal a Bónusz Brigád rendezte felénk, jelenleg más követelésünk a cég felé nincsen. A cikkben említett 1,5 millió forint nem a cég felénk fennálló tartozása, hanem a már eladott és fel nem használt Rudas Gastro Wellness bónuszok ellenértéke, amiket felhasználás után fizethet ki a Brigád. Jelenleg – mivel éttermünk zárva van – nem beválthatók, így ezek felhasználására csak a veszélyhelyzet után kerülhet sor.”