A 444 úgy tudja, hogy a magyar szervezőknek „nagyon nem jó” a világ második leghíresebb háromhetes bicklis körversenyének új időpontja. A 2020-as Giro d’Italia normális esetben május 9-én indult volna egy budapesti belvárosi időfutammal, majd két magyarországi vidéki szakasszal folytatódott volna, ami - az eredeti tervek szerint - bruttó 7,8 milliárd forintjába került volna a magyar adófizetőknek, aminek a nagy része a versenyt szervező olasz magáncégnek fizetendő díj.
Csakhogy a járvány közbeszólt, a nemzetközi kerékpáros szövetség pedig most eltolta a világ országúti kerékpársportját meghatározó három nagy háromhetes körverseny időpontjait. Az UCI tervei szerint először, augusztus 29. és szeptember 20. között a Tour de France-ot rendeznék meg, utána október 3. és 25. között a Girót, majd vagy a Giró utolsó hetével átfedésben indítva, vagy novemberi kezdéssel a spanyol Vueltát. Az elsőbbség kimondva is a Tour-é, mondván, hogy ez a verseny hozza a legnagyobb nézettséget így a szponzorokon keresztül ennek van a legnagyobb szerepe a sportág életben tartásában.
Csakhogy egészen más dolog májusban nézőket, turistákat és versenyzőket toborozni egy Giróra - aminek a tévéközvetítését a lelkes tömegjelenetek és a látványos légifelvételek egyvelege teszi népszerűvé - és egészen más októberben. Ha ráadásul közvetlen egymás után rendezik meg a három nagy versenyt, akkor várhatóan a mezőny is sokkal gyengébb lesz, hiszen senki se fog duplázni sem, hanem minden menő egy versenyt választ magának. Talán ezért fogalmazott úgy egy hazai forrás a 444-nek, hogy
“Egyértelműen nem szeretnénk egy futottak még Giro-t rendezni. Az a cél, hogy teljes értékű Giro legyen itthon.”
Hozzátéve, hogy egy őszi Giro egyszerűen nem az, amire a magyar fél szerződött.