Csak a hirdetések feladóinak azonosítása után lehet ezentúl reklámot elhelyezni a Google összes felületén, így a kereső mellett a Google News-son és a Youtube-on is, de a reformot kezdetben csak Amerikában vezetik be.
A lépés egyik fontos következménye, hogy ezentúl ki tudják szűrni a járvány vámszedőit, vagyis a kamu kézfertőtlenítőt, rossz maszkot és hasonlókat árusítókat. De a változtatásról már a járvány kitörése előtt döntött a Google, így annak nem közvetlenül a koronavírus az oka.
A hirdetőknek a jövőben kötelező lesz megadniuk a személyes adataikat vagy a cégük papírjait, vagy más módon igazolniuk, kik ők vagy milyen szervezet, cég nevében adnak fel hirdetést. Illetve azt is, hogy melyik országból adták fel azt.
Az átlagos internetezőt ez annyiban érinti, hogy a jövőben a “Why this ad?” menüpont alatt meg lehet nézni, kicsoda és melyik országból adta fel a hirdetést.
A hirdetőknek bőven lesz idejük felkészülni a váltásra. Onnantól, hogy a cég értesíti őket az újításról, 30 napjuk lesz a felkészülésre. Ez kezdetben csak az amerikai ügyfelekre vonatkozik, világszinten ugyanis lépcsőzetesen, a következő években állnak át az azonosítós módszerre.
A Google 2018-ban ehhez igen hasonló rendszert vezetett be a politikai hirdetésknél.