A Facebook blokkolni fogja az államilag irányított médiacégek hirdetéseit az USA-ban

INTERNET
2020 június 04., 18:06

A Facebook közölte, hogy nyáron elkezdi blokkolni az államilag irányított médiacégek reklámvásárlásait az Egyesült Államokban. Ezenkívül új címkéket vezet be, hogy átláthatóságot biztosítson a felhasználóknak az állami ellenőrzésű cégek hirdetéseit és bejegyzéseit illetően. Ilyenek lehetnek például az orosz Szputnyik, a kínai People's Daily vagy az iráni Tasnim News Agency. A helytelenül címkézett cégek fellebbezhetnek.

Nathaniel Gleicher, aki a Facebook biztonsági politikájáért felel, azt mondta, a cég még nem látott sok példát arra, hogy külföldi kormányok reklámokat használnak amerikai állampolgároknak szánt manipulációs tartalmak népszerűsítésére, de a a 2020-as választások előtt sok óvatossággal veszi ezt a lépést. (Axios)