Drágán épül, és garantáltan veszteséges lesz a hajdúnánási MotoGP-pálya

POLITIKA
2020 július 02., 09:07

Váraltan megállapításra jutott a G7 miután összehasonlította más pályaépítésekkel a Hajdúnánásra tervezett MotoGP-pályaálmot:

a kormány által bejelentett 65 milliárd forintos kivitelezési költség kiugróan magas.

Finnországban például tavaly adták át a KymiRing nevű pályát, ami 8,8 milliárd forintba került. Igaz, az összeg harmadát adta csak a kormány, a többit magánbefektetőt dobták össze.

Repsol Honda Team's Spanish rider Marc Marquez crashes out during the MotoGP class at the Australian Grand Prix at Phillip Island on October 23, 2016. / AFP PHOTO / DEUS IMAGES / Jeremy BROWN / IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE
photo_camera Fotó: JEREMY BROWN

A G7 szerint garantáltan veszteséges lesz a beruházás, ahogy Formula-1 esetében, úgy a MotoGP-versenyekért is évről-évre többmilliárdos jogdíjat kell majd fizetni. A lap

hiába kérdezte az Innovációs és Technológiai Minisztériumot, hogy készült-e költség-haszon vizsgálat vagy megvalósíthatósági tanulmány a hajdúnánási pályával kapcsolatban, a tárca válaszában nem tért ki ezekre.

Azt viszont elárulták, hogy miért nem a Hungaroringen rendeznek motorversenyt, miért kell új pálya ehhez:

"(…) helyszínválasztás előtt [az ITM] megvizsgálta az egyéb lehetőségeket, köztük a Hungaroringet is. A kiválasztott helyszínen a fejlesztés zöldmezős beruházásban, a versenysorozat jelenlegi igényeihez igazodva valósulhat meg. Hajdúnánáson nemcsak a megfelelő méretű terület rendelkezésre állása, hanem a három megyei jogú város (Debrecen-Miskolc-Nyíregyháza) közelsége, a Debreceni Egyetem és a létesülő autóipari központ számára kínálkozó lehetőségek biztosítása is előnyt jelent."