Váraltan megállapításra jutott a G7 miután összehasonlította más pályaépítésekkel a Hajdúnánásra tervezett MotoGP-pályaálmot:
a kormány által bejelentett 65 milliárd forintos kivitelezési költség kiugróan magas.
Finnországban például tavaly adták át a KymiRing nevű pályát, ami 8,8 milliárd forintba került. Igaz, az összeg harmadát adta csak a kormány, a többit magánbefektetőt dobták össze.
A G7 szerint garantáltan veszteséges lesz a beruházás, ahogy Formula-1 esetében, úgy a MotoGP-versenyekért is évről-évre többmilliárdos jogdíjat kell majd fizetni. A lap
hiába kérdezte az Innovációs és Technológiai Minisztériumot, hogy készült-e költség-haszon vizsgálat vagy megvalósíthatósági tanulmány a hajdúnánási pályával kapcsolatban, a tárca válaszában nem tért ki ezekre.
Azt viszont elárulták, hogy miért nem a Hungaroringen rendeznek motorversenyt, miért kell új pálya ehhez:
"(…) helyszínválasztás előtt [az ITM] megvizsgálta az egyéb lehetőségeket, köztük a Hungaroringet is. A kiválasztott helyszínen a fejlesztés zöldmezős beruházásban, a versenysorozat jelenlegi igényeihez igazodva valósulhat meg. Hajdúnánáson nemcsak a megfelelő méretű terület rendelkezésre állása, hanem a három megyei jogú város (Debrecen-Miskolc-Nyíregyháza) közelsége, a Debreceni Egyetem és a létesülő autóipari központ számára kínálkozó lehetőségek biztosítása is előnyt jelent."