A Facebook közölte, hogy nem fogad új politikai hirdetéseket az amerikai elnökválasztás előtti héten. A világ legnagyobb közösségi oldala azt is bejelentette, hogy megjelöli azokat a bejegyzéseket, amik a végeredmény hivatalos közzététele előtt győztesnek állítja be egyik vagy másik felet.
A cég emellett kiszélesíti a szavazástól való eltántorítást célzó tartalmak kategóriáját, és leveszi az olyan posztokat is, amik azt állítják, elkapod a Covid-19-et, ha elmész szavazni. Azokat, amik csak a koronavírus-veszélyre figyelmeztetnek a szavazáskor, fent hagyják, de elhelyeznek ott linket további információkról.
Mark Zuckerberg, a cég vezérigazgatója a változásokat nyilvánosságra hozó Facebook-bejegyzésében azt írta: aggasztják a koronavírus-járvány miatt a választók előtt álló egyedi kihívások, amik sokakat levélszavazásra ösztönöznek. Azt írta:
„Az is nyugtalanít, hogy nemzetünk megosztottsága és az esetlegesen napokig vagy hetekig tartó szavazatszámlálási folyamat miatt megnőhet a zavargások kockázata az országban.”
Zuckerberg azt írta, továbbra is a még több közbeszédet tartja a rossz közbeszéd ellenszerének, de kénytelen figyelembe venni azt, hogy a választás előtti napokban esetleg nem lesz elég idő megcáfolni az újabb és újabb állításokat, ezért döntött a hirdetésstop mellett. A már a rendszerben lévő hirdetések továbbra is futhatnak, de azok tartalmát és dizájnját nem lehet megváltoztatni a választás előtti héten.
A Facebookot az elmúlt időszakban sok bírálat érte a saját soraiból is, például azért, mert jelöletlenül és változatlan formában megjelenhetett Donald Trump elnök több kifogásolt bejegyzése, köztük egy, a levélszavazásról félrevezető állításokat tartalmazó üzenet. (CNBC, MTI)