SimpleBusiness: elektronikus fizetési app kkv-knak

hirdetés
2020 szeptember 08., 07:14
ad

2021-től minden online kasszát használó vállalkozás köteles biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét a vásárlóinak Magyarországon. Az átállás 60 ezer kereskedőt és szolgáltatót érint. Az OTP Mobil nekik ajánlja saját fejlesztésű, a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer előnyeit ötvöző új mobil applikációját, a SimpleBusiness-t. Az alkalmazás használata egyszerű, mindössze egy megfelelő okostelefonra és internetkapcsolatra van szükség hozzá. Az elektronikus fizetési rendszer kiépítéséhez ezt a megoldást választó vállalkozásoknak SimplePay szerződéses viszonnyal kell rendelkezniük. A szerződéskötés és a regisztráció online történik, a folyamat gyors és egyszerű, szeptember végéig pedig kedvezményes a csatlakozás.

Így működik a SimpleBusiness

A SimpleBusiness bármely banknál vezetett számlával igénybe vehető, az applikáción keresztül végrehajtott tranzakciók a szerződéskötés során megadott bankszámlára kerülnek jóváírásra. Az alkalmazás segítségével a vállalkozók négy elektronikus fizetési módot kínálhatnak vásárlóiknak. A folyamat minden esetben az adatok (az összeg) rögzítésével indul.

QR-kódos fizetés bankkártyával

Indításkor megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a Simple alkalmazásban olvashat be és hagyhat jóvá.

Linkes fizetés bankkártyával

Indításkor létrejön a fizetési link, amit a felhasználó a mobilon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Skype stb.) segítségével küldhet el a vásárlónak. A vevő a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol többféle módon, a kártyaadatok megadásával vagy Simple fiókkal is fizethet.

QR-kódos fizetés utalással

Indításkor megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a mobilbanki alkalmazásában (jelenleg az OTP SmartBank esetében érhető el a funkció) olvashat be és hagyhat jóvá.

Linkes fizetés utalással

Indításkor létrejön a fizetési link, amit a felhasználó a telefonon elérhető alkalmazások segítségével küldhet el a vásárlónak, aki a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol a jelenleg elérhető módokon (QR-kódos utalás, vagy netbankból az adatok manuális rögzítésével) hajthatja végre a tranzakciót.

A QR-kódos fizetési megoldások gördülékeny fizetési folyamatot kínálnak, a linkes fizetési opciók egyik legnagyobb előnye pedig az, hogy a kereskedőnek és a vásárlónak nem feltétlenül kell egy légtérben tartózkodniuk, így a link birtokában bárhol, kényelmesen kifizethető az összeg. A linkes fizetési megoldások ráadásul gyakorlatilag mindenki számára elérhetőek, a vásárlási tranzakciók minden Mastercard és Visa kártyabirtokos, az átutalási tranzakciók pedig minden netbank felhasználó által kiegyenlíthetőek.

Költségek, díjak

A SimpleBusiness díjmentesen letölthető a Google Play-ből és az AppStore-ból azokra az okostelefonokra, amelyeken az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut. Az applikáció használatához a szerződéskötést követően meg kell fizetni az egyszeri csatlakozási díjat, mely szeptember végig 19 000 Ft-helyett mindössze 9 900 Ft (az árak az áfát nem tartalmazzák). Forgalmi elvárás és havi díj nincs, az átutalásos vagy bankkártyás tranzakciók után számolnak fel kereskedői díjat. A SimpleBusiness így ideális megoldás lehet azoknak a kis- és középvállalkozóknak, akiknek a POS terminál üzemeltetése jelentős anyagi terhet jelentene.

Tranzakciók ellenőrzése

A tranzakciók másodperceken belül teljesülnek, a műveleteket a vállalkozók az applikációban, illetve a SimplePay admin felületén követhetik nyomon, a fizetések teljesüléséről azonnali visszajelzést kapnak. Mobilalkalmazásukban, számlatörténetükben és a fizetési felületen a vevők is ellenőrizhetik, lementhetik a tranzakciók adatait. Az Ügyfélszolgálat 0-24 órában a felhasználók rendelkezésére áll.