A radikális PETA megbélyegző kampányt indított mindenki ellen, aki kutyát vásárol és nem menhelyről fogad be

444 Hírlevelek
Hírleveleink házhoz visznek mindent, amit tudni kell.

Új netes videójában a PETA nevű radikális amerikai állatvédő szervezet először egy influencert pécéz ki és hurcol meg önmagában azért, mert vett egy kutyát, majd képeket posztolt magukról, majd frontális támadást indít általánosságban a kutyatenyésztés ellen. 

A videó azzal kezdődik, hogy - a felirat szerint legalábbis - James Charles influencer a kegyetlen tenyésztőipart támogatja azzal, hogy kutyakölyköt vásárolt magának, ahelyett, hogy örökbe fogadott volna egyet.

A kampányvideó szerint Charles ezek után ki is zsákmányolta a kutyát azzal, hogy fotókat és videókat készített róla és magáról. A film feliratai szerint a tenyésztők - így általában - “tenyészgépeknek” és árucikkeknek tekintik a kutyákat. A PETA adatai szerint Amerikában 70 millió kóbor kutya és macska él.

A film ezután a “designer” vagy “fajtatatiszta” kutyák ellen fordul, azt sorolva, hogy ezek gyakran szenvednek súlyos betegségektől, némelyiket újszülött korában esztétikai okokból megcsonkítják. A film párhuzamot von a faji felsőbbrendűség és aközött, hogy a fajtatiszta kutyák esztétikai alapú tenyésztése szerintük azt sugallja, hogy a fajkutyák felsőbbrendűek a keverékekhez képest. A kutyák egyének és nem pénzcsináló gépek vagy közösségi médiás kellékek - mondja egy felirat, a film utolsó üzenete pedig az, hogy

“Olyan, hogy felelős kutyatenyésztő, nem létezik.”