Orbán írása nem felelt meg a sztenderdjeiknek, ezért nem közölte azt a Project Syndicate

Rendkívüli hírlevél
Amit 2021-ben azonnal tudni kell.

Szerda délelőtt mi is beszámoltunk róla, hogy Orbán Viktor válaszcikket írt Soros György publicisztikájára, de az írás nem jelenhetett meg ott, ahova Orbán szánta, a Project Syndicate nevű oldalon, ahol Soros eredeti írása is megjelent.

Orbán ezután Facebook-oldalára rakta ki az írást, és arról beszélt, hogy a cikkét letiltották. A hvg.hu viszont megkereste a nemzetközi médiaszervezetet, amely a Project Syndicate oldalát működteti, hogy miért döntöttek úgy, hogy nem adnakt teret Orbán Viktor meglátásainak. 

A szervezet pedig válaszolt: „Mint az elmúlt 25 év gazdasági, politikai és társadalmi véleménycikkeinek és elemzéseinek vezető forrása, a Project Syndicate rendszeresen publikál kiemelkedő tudósokat, üzleti vezetőket, civil aktivistákat, politikai vezetőket és döntéshozókat a világ minden tájáról, köztük számos államfőt és kormányfőt is.

Amikor arról döntünk, hogy elfogadunk-e kéretlen beadványokat, az elsődleges kötelezettségünk, hogy a nyilvános vitát előmozdítsuk. Ez esetben arra a következtetésre jutottunk, hogy Orbán Viktor miniszterelnök véleménycikke nem felel meg a sztenderdjeinknek”

Mint a hvg.hu megjegyzi, a Project Syndicate oldalán fel is sorolja, milyen követelményeknek kell megfelelnie egy náluk megjelenő írásnak, és a formai követelmények mellett elvárják, hogy a náluk megjelenő írás egy intellektuális érvelés vagy egy stratégiai, politikai javaslat legyen, melynek célja az olvasók tájékoztatása és a nyilvános vita előre mozdítása. A Project Syndicate nem veszi figyelembe azokat a cikkeket, amelyek nem teljesítik ezt a célt, vagy amelyek aláássák azt, írják még ugyanott.