A Pop Mart játékok lényege, hogy az ember kis műanyag bábukat vesz, de a vásárlás idején nem tudja, hogy pontosan melyiket, mert a csomagoláson ez nem látszik. A 2-3 ezer forintért kapható figuráknak nincs semmilyen funkciójuk, csak hogy cukin néznek ki, jó a designjuk, és minél több van belőlük, annál jobb. A termékek a 18-35 éves korosztályban a legnépszerűbbek, a vásárlók 75 százaléka nő.
A zsákbamacska-játékok népszerűsége nem újdonság a térségben, az automatákból árusított, Gashapon nevű bábuk rég sikeresek Japánban. A Pop Mart azonban új, óriási lendületet adott a piacnak, főleg azzal, hogy a figurákat neves művészek közreműködésével tervezik meg, és egyből le is védetik őket. A Pop Mart Kínán kívül még 21 országban van jelen, mindenhol óriási sikerük van.
A cég legnépszerűbb bábui idén a Dimoo nevű sorozat tagjai voltak, ezek földönkívüliek olyan frizurával, mintha vattacukor lenne a fejükön. A figurákat Ayan Tang kínai művész tervezte. 2020 első felében a cég bevételeinek 14,4 százaléka ezek eladásából folyt be, lenyomva ezzel az eddigi bestseller-sorozatot, a Molly-babákat, melyek külsejét a hongkongi Kenny Wong tervezte.
A cég alapítója, Wang Ning - aki ritkán ad csak interjút - korábban azt mondta, döcögős volt az út, ami a sikerhez vezetett. Az „inspiráció” a hongkongi székhelyű kereskedelmi lánctól, a LOG-ON-tól jött. A Pop Martot 2010-ben alapította, rögtön azután, hogy lediplomázott a Zhengzhou University-n, ahol reklámszakmát tanult. A cég honlapja szerint a Pop Mart fontos része a popkultúra, és fontos számukra, hogy felemeljék, támogassák és népszerűsítsék a popkultúrát és designt, illetve a kortárs formatervezőket, művészeket.
„A kínaiak stresszesek a sok munkától, de keveset keresnek, az albérletek megfizethetetlenek, úgyhogy az olcsó termékeket, az olcsó szórakozást keresik”
- mondta a BBC-nek Shaun Rein, a China Market Research Group ügyvezető igazgatója. „A fiatal kínaiak szeretik cuki dolgokkal díszíteni irodai asztalukat és az otthonukat. Az izgalom is hozzáad a vásárlók élményéhez”.
A Pop Mart kezdetben nem specializálódott a figurákra, játékokat, kozmetikumokat és irodaszert is árultak. Wang végül úgy döntött, inkább a figurákra koncentrál, mert a túl nagy árukínálat sok erejét, pénzét és idejét emésztette fel. A Forbes Asianak júliusban azt mondta, ekkoriban már amúgy is a játékok voltak a legnépszerűbb termékeik. 2014 óta már csak ezeket árulják.
Tíz év alatt piacvezetők lettek, jelenleg 7 milliárd dollárra (2045 milliárd Ft) becsülik a vállalat értékét. A Pop Mart pénteken, Hongkongban kilépett a tőzsdére, és a siker az előzetes várakozásokat is felülmúlta. Most, a részvénykibocsátás után az alapító, Wang nagyjából a cég felét birtokolja, így 33 évesen multimilliárdos lett. A részvényekből befolyt 674 millió dollárt várhatóan újabb üzletek nyitására és tengerentúli terjeszkedésre fordítják. A cég bevételei az elmúlt évben megháromszorozódtak, licencszerződésük van a Walt Disneyvel és a Universal Studios-szal.