#KeepTheNightAlive: a Jägermeister egyedi kezdeményezése

hirdetés
2021 január 06., 08:04
ad

„A Jägermeister világa szorosan kapcsolódik az éjszakai élethez. Amikor kiderült, hogy újra bezárnak a pubok, szórakozóhelyek a márka azonnal elkezdett gondolkodni, hogyan tudna segíteni a számára nagyon fontos pultos, bártender közösségen. Ezért indítja el a „Keep the Night Alive” elnevezésű kezdeményezését. Nagyon fontos számunkra, hogy a fogyasztóinknak is valami különlegest nyújtsunk, így jött az a gondolat, hogy underground művészek által tervezett címkék kerüljenek a limitált kiadású palackokra. A grafikák tervezésénél az alkotók szinte teljes szabadságot kaptak.” – mondta Becs József a Jägermeister márkamenedzsere.

A hétféle, elismert underground művész által tervezett címkét hordó palack december 18-tól került forgalomba. Online pedig itt lehet megvásárolni.

A tervezésre felkért művészek:

Fork Imre

Fork Imre neve már ismerősen csenghet azok számára, akik követik vagy éppen részt vesznek a hazai kreatív szférában egy ideje. 20 éve festi aktívan a falakat, az önkifejezésen túl a cél, hogy interaktív és mégis könnyed művein keresztül a környezetünkre vagy egy adott helyzetre reflektáljon, vizuálisan feldobja a mindennapokat, a vászon festményeken keresztül megmutassa a művészibb énjét vagy éppen a fennmaradó időben saját stílusát fejlesztve újabb szintre emelje alkotásait. Az elmúlt 2 évtizedben bejárta egész európát, évi 2-3 külföldi rendezvényen vesz részt, évi kb. 50 graffitit készít és 15-20 megbízásos projektben alkot különböző cégek megbízásából. Részt vett a graffitis világ legnagyobb rendezvényén Dániában, a Roskilde fesztiválon. Az ő nevéhezhez köthető a Budapest Park és a Magyar Lovassport Szövetség arculatának megújítása. Egyetlen magyar graffitis, aki teljesen átfesthette a MOLOTOW vonatát Németországban

"Évekig jártam éjjel alkotni, ez idővel teljesen belém ivódott mint aktív időszak a nap végén.

Munka után is este foglalkoztam saját projektjeimmel, amikor a párom elaludt vagy épp felkelt a város és elindultam bulizni. Az éjszaka sötét csendje és neonfényes lármája mindig is hatással volt rám és inspirálta művészetemet."

Kiss-Benedek Kristóf a.k.a Kisjustk

Kristóf 2015-ben végzett a MOME média design-szakának mesterképzésén. Már az egyetem alatt budapesti bulik és helyek arculatán dolgozott, mint például a BRKLYN Bár, a Pont vagy a skål. Többek között a nevéhez fűzödik a virálisan terjedő EINFACH BERLIN logó, a Magyar Klipszemle vizuális megalkotása, vagy az egyik legjobb bageles hely a Budapest Bägel logója. is. Legyen szó arculatról vagy térbeli installációról, nem riad vissza semmitől. Annyi mindent csinált, hogy az összes projektje ide sem fér, de itt van néhány a legizgalmasabbakból: Dolgozott amerikai és angol produkciókban, vagy például a Kondor Vilmos által írt Budapest Noir egész estés, 1930-as években játszódó mozifilm grafikai világát is egyszemélyes hadseregként ő keltette életre. Erősít PR csapatot és a POKET Zsebkönyvsorozat vizuális megalkotója és Művészeti Vezetője, sőt 2018-ban a díszlet tervezésbe is belekóstolt, jelenleg két új darabon dolgozik, amit a Thália Színházban és a Magyar Állami Operáhazában fognak bemutatni.

Számára a budapesti éjszaka az új emberi kapcsolatokról és szoros barátságokról szól. Fontos az a sok inspiráció és nyitottság, amit az éjszakai élet hordoz magával. Ez a fajta tapasztalat és érzés, ami meghatározza szabadságát és kreativitását és ennek hiányából jött létre az az alkotás, amit láthatunk tőle.

Brunkszkó László a.k.a NikonOne

photo_camera Fotó: KELEMEN

1977-ben született Budapesten. A ’90-es évek közepétől több mint húsz éven át a hazai és nemzetközi graffiti / street art alkotói közösség aktív tagja. A 2010-es évektől a festéksprayket digitális rajzeszközök váltották fel, napjainkban illusztrátorként, szabadúszó kreatívként dolgozik. Munkáival sokszor találkozhatunk hazai és nemzetközi reklám és játékfilmekben, hollywoodi produkciókban, számos művészeti kollaborációban, lemezborítókon vagy kiállításokon.

„Az elmúlt huszonegynéhány évem azzal telt el hogy graffiti festőként, hogy a mi szűk és zárt kulturális közösségünkben megannyi pályatársammal együtt a hírnevet, a “FAME”-et hajszoltam. Az ehhez szükséges érdemi munka pedig természetesen leginkább éjszaka folyt. Sokszor jártam tilosban, de amikor nem, akkor is védelmet találtam a sötétségben. Otthon voltam a budapesti éjszaka ragyogó neonjai közt, majd megismertem a vidéki pusztaságok sötétjét is, messzeségben pislákoló fényeivel, mindeközben pedig az idegen országok éjszakáit is megízlelhettem. A sötétség a barátom lett. Elrejtett, menedéket nyújtott, terepet adott az izgalomnak, hozzásegített ahhoz, akivé, amivé akartunk lenni s bizony, később sokan azzá is váltunk. Örökre megtanultam a sötétben mozogni, megszerettem minden titokzatosságával, félelmével, csábításával és bájával.

Az idők és a személyiségek azonban változnak és ez így van jól. Ma már nem járkálok az éjszakában, de azért még mindig odakacsintok az alkonyatnak, mert tudom hogy aki váltja őt, az nekem régi jóbarátom.”

• Pápay Fanny

photo_camera Fotó: Gerhard Rauth

Pápay Fanny szabadúszó grafikus. Szürrealista képeket alkot, letisztult képi világgal és erős színekkel. Alapvetően a munkája során szeret nagyon ellentétes dolgokat összehozni egymással, az undorítót a gyönyörűvel, a finomat a durvával vagy csak egymáshoz nagyon nem illő mégis meglepő módon harmonizáló dolgokat egymásmellé tenni. Szeret a textúrákkal játszani és olyan kompozíciókat létrehozni, ami a való világban nem kivitelezhető. Neki ez egy nagyon izgalmas játék.

„Az éjszakai élet nekem sokszor a legfőbb módját jelenti a szocializálódásnak, mert alapvetően egyedül dolgozom otthon. Általában ha végzem a munkával nap végén / éjszaka szervezek magamnak egy-két találkozót, jókat beszélgetünk, sörözünk. Ilyenkor meg tudom élni azt, amit napközben nem, kapcsolódni. Ez nekem a legjobban működő rendszer, mert munkában nyugalomra van szükségem, hogy koncentrálni tudjak és a legjobbat kihozni magamból, de kell a balance. Kicsit nehéz, hogy most nem tudok töltekezni, random összefutni egy italra, beülni, beszélgetni. Emiatt az arányok eltolódtak és sokkal nagyobb szerepet kap a munka és a befelé fordulás, de ezt biztosan lehet majd kamatoztatni a jövőben. „

• Bálint Bianka a.k.a Bianicon

Bianka a BIANICON márka megalapítója. Tervező grafikusként végzett, 5 éve pedig már tetoválással foglalkozik. Fontosnak tartja, hogy ne csak a márkáját ismerjék az emberek, hanem tájékozottak is legyenek a világ/ország dolgaival kapcsolatban, ezért gyakran megosztja a véleményet a csatornáin.

„Az éjszaka számomra pont olyan sokféle mint az emberek akikkel találkoztam életem során, mint az emberek akik körül vesznek a mindennapokban. Mint az élet maga. Van este amelyik csendes, titokzatos, aminek hatására az életed bizonyos torténéseit atértékeled, és vannak éjszakák amikor elveszünk a saját és mások gondolataiban, életében. Nekem az éjszaka ennek a két szélsőségnek az ötvözetet jelenti. Habar fiatalabb koromban jóval többet vettem részt az éjszakai életben ma is fontos szerepet tolt be az életemben, csak már más formában. Számomra az éjszaka, az éjszakai élet rengeteg inspirációt jelent. Megihlet egy nyüzsgő és hangos baráti társaság, és megihletnek a csendben borozó emberek is a bálna teraszán. Számomra az éjszaka már nem olyan vad, de a hiányát én is érzem, mint megannyi másik ember most az országban, a világban. Remélem, hamarosan újra nagyobb hangot adhatunk az örömteli pillanatoknak, születésnapoknak, egyetemi felvételiknek vagy csak általánosságban a mindennapoknak.

Labrosse Daniel

23 éves autodidakta alkotó, a munkáiban leggyakrabban az emberek különcségeit boncolgatja. Szívesen ötvöz különféle technikákat, a festészettől elkezdve az animáción át az augmented reality-ig. Számára az éjszakák általában a munkát jelentik. Akkor a legtermékenyebb, de ha tavaly előre tudta volna, hogy idén majdnem az egész évet otthon fogja tölteni és nem hogy koncertekre, de en bloc szórakozóhelyekre sem járhat majd el, minden hétvégén elnézett volna valahova.

Kóka Barbara a.k.a Miss KK

Mindig is imádta a ruhákat, a divatot és az old school rap-et.

Nagyjából azóta érdekli a grafiti és az urbánus művészetek, amióta először látott falra festett betűket a vonatokon. Kb. 15 éve. Budapesten járt szakközépiskolába, minden nap vonattal utazott. Egyből megtetszett és érdekelt, ki csinálta, és miért. Amikor ezekre választ kapott, elhatározta, hogy ő is hasonlóan szeretné felkelteni az emberek figyelmét. Viszont az hamar kiderült, hogy a typográfia nem az ő vonala, inkább kitalált valami olyat, amit más még nem csinál. Textiltervező szakon végeztem és magátóll tanulta meg a Photoshop alapjait. Kezdetben divatmagazinokból kivágott montázsokat ragasztgatott aztán rájött, hogy számítógépen tudok életnagyságú babákat is készíteni és így kezdődött minden. Számára mindig is fontos volt a mondani való, amit az utcai művészet közvetít. Ezért minden babára ír egy vicces, kedves néha flegma de szórakoztató üzenetet.

„Az éjszaka hiánya.. Legfőképp azért nehéz, mert a művészetem egyik fő fázisa éjjel történik. Éjjel ragasztom ki a babákat a városban. Az éjszaka nem csak a bulik, hanem a lehetőségek hiányáról is szól. Nincs spontaneitás, se együttlét. Kicsit mindenki átértékeli a kapcsolatait és, hogy mennyi mindent nem szabad most csinálni.”

Az egyedi tervezésű Jägermeisterekből összesen 10.000 db készül, és minden eladott üveg után 2.000Ft-ot fordít a márka az éjszakai élet megsegítésére. A fogyasztók nevezései közül kerülnek ki azok a vendéglátóhelyek, amelynek dolgozói támogatást kapnak.

Nevezési mechanizmus

Aki szeretne bekapcsolódni, annak nem kell mást tennie, mint megjelölni azt a vendéglátóhelyet, amit szeretne a támogatásra nevezni. A jelöléshez posztolni kell Instagramon egy emléket a kedvenc helyéről #keep….alive címkével, a pontozott helyre pedig a szórakozóhely nevének kell kerülnie (pl. #keepKEDVENCBÁRalive). Emellett meg kell jelölni a posztban a várost, hogy hol található az adott vendéglátóegység, illetve a @jagermeisterhungary Instagram oldalát. Az emlék lehet egy kép, videó vagy akár egy szöveges poszt, de a limitált szériás palackok fotójával is lehet nevezni. Az éjszakában dolgozók is ugyanígy nevezhetik saját, nehéz helyzetbe került munkaközösségüket.

Összesen 20 millió forintnyi támogatást oszt szét a márka. Eredményhirdetés: 2021. február eleje.

Jägermeister Urban Gallery

A művészek által tervezett Jägermeisterek nemcsak az online térben és a boltok polcain jelennek meg, hanem néhány, a márkához köthető bár kirakatában is megtekinthetők lesznek. A kirakatokban egyesével lesznek kihelyezve a limitált széria darabjai, mindegyik az alkotója által tervezett installációban elhelyezve.

A kampányról a www.keepthenightalive.hu weboldalon és a kapcsolódó social media felületeken lehet tájékozódni. A kampány végén az eredeti, dedikált üvegeket egy online árverésen értékesítik, ezt a bevételt is az éjszakai életben dolgozók támogatására fordítják.