A hajtómű turbinalapátjainak anyagfáradása okozhatta a United Airlines Denverből Honoluluba tartó járatán a jobboldali hajtómű súlyos meghibásodását, mely után a gépről méretes, méteres darabok szakadtak le, és hullottak a Denverhez közeli alvóváros, Broomfield házaira. A hajtómű burkolatának egy két méter átmérőjű darabja például egy lakóház tornácára zuhant.
Már az egykorú beszámolókban is megemlítették, hogy a szemtanúk lángokat láttak felcsapni a gép jobboldali hajtóművében. Az amerikai közelekdésbiztonsági hatóság, az NTSB nyomozói most arra jutottak, hogy a gép hajtóművében a turbinalapátok anyagfáradása konzisztens egy ilyen kimenettel.
A Boeing 777-200-as típusú gép 231 utassal és tíz fős személyzettel a fedélzetén a felszállás után nem sokkal már vészjelzést adott le, aztán vissza is fordult a denveri reptérre. A Boeing ajánlására a baleset másnapján világszerte a géptípus több tucatnyi példányát rendelték földre a vizsgálatok idejére.
Az előzetes jelentésből nem derül ki, hogy ez az anyagfáradás típushiba-e, összefügg-e a mostani eset azzal a két korábbi balesettel, amelyek okaként szintén a turbinalapátok anyagfáradását tárták fel a vizsgálatok. Az amerikai légügyi hatóság, az FAA mindenesetre hamarosan vészhelyzeti légi alkalmassági utasítást adhat ki, melyben részletes utasításokat adnak majd a turbinalapátok anyagfáradásának vizsgálatára. (Via The Guardian)