Rövid időre letartóztattak egy párt Dél-Koreában, amiért összefirkáltak egy 400 ezer dolláros képet egy galériában. Mint kiderült, nem szándékosan rongáltak, hanem részvételi művészetként értelmezték, amit láttak, vagyis azt gondolták, a közönség tagjai is szabadon hozzátehetik a magukét. Egy dél-koreai graffitiművész, JonOne „Cím nélkül” című képéről van szó, íme:
A kép elé ecseteket és festékesvödröket állítottak, ezekről gondolták a látogatók, hogy használhatják őket. Három sötétzöld vonalat húztak a festményre, egy nagyjából 90x30 centiméteres területen. A tárgyak valójában azért voltak ott, mert a művész azokat használta a kép készítésekor, ezt feliratokkal jelezték is, de a páros tagjai nem vették észre őket.
Az esetet hamar felkapta az internet, sokan a szerzőiség, az autenticitás és a rongálás határairól vitatkoznak, és többen úgy vélik, maga a firkálás is egy kortárs művészeti aktus volt.
Magát a művészt azonban nem ilyen gondolatokra inspirálta az ügy, inkább csalódottságának adott hangot. A New York Times szerint azt mondta, a művészetnek olyannak kellene lennie, mint a vallásnak.
„Nem festesz rá egy templomra.”JonOne arról beszélt, hogy az egész a gyerekkorára emlékezteti, New Yorkban felnőve ugyanis senki sem értéketle a tehetségét. Most egyébként Párizsban él, művészetét pedig absztrakt expresszionista graffitiként jellemzi.
Még nem döntötték el, helyreállítják-e a képet, de ha igen, az nagyjából kilencezer dollárba fog kerülni, és egy részét a rongálókkal fizettethetik meg.