A Facebook simán engedi, hogy 13 éveseknek hirdessenek alkoholt, dohánytermékeket és szerencsejátékot

Ha valaki valamiért pont 13 éveseknek szeretne dohány- és alkoholos termékeket, vagy éppen szerencsejátékot hirdetni, egy, a digitális platformokkal szembek kritikus ausztrál szervezet, a Reset Australia kísérlete szerint ezt akár 900 forint ellenében is megteheti. A Facebook legalábbis semmilyen akadályt nem gördít ez elé, a hirdetők simán hirdethetnek célzottan olyan 13-17 éveseknek, akik érdeklődést jeleztek a dohánytermékek, az alkohol, a szerencsejáték vagy éppen a szélsőséges súlyvesztés iránt.

A Reset Australia a vizsgálataihoz létrehozott egy kamu oldalt, az "Ozzie news networkot", majd a hirdetésszervező Ads Manager platformon vizsgálgatni kezdték, hogy a Facebook milyen hirdetési lehetőségeket kínál fel. Vizsgálataik alapján a Facebook azt ugyan tiltja, hogy 18 éven aluliaknak direktbe alkoholt, dohányt, stb. hirdessenek, de annak semmi akadálya, hogy egy hirdető leválogassa az ezek iránt érdeklődést mutató 13-17 éveseket, és célzottan olyan hirdetéseket küldjenek nekik, amikre nem lehet ráfogni, hogy direktben a terméket hirdetnék.

Kísérletükben a fiatalkorú célcsoportnak olyan hirdetéseket küldtek ki, amiben nyereményjátékot hirdettek a szerencsejáték iránt érdeklődőknek, koktélreceptet az alkohol iránt érdeklődőknek, az extrém súlyvesztés iránt érdeklődő tiniktől pedig azt kérdezték, hogy készen áll-e a testük a nyárra. Ezek mind átmentek a Facebook szűrőjén, bár végül a szervezet természetesen egyik ártalmas hirdetést sem élesítette. (Via The Guardian)

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.