A Signal Insta-hirdetésben akarta felfedni a Facebook adatgyűjtési szokásait, erre a techóriás letiltotta

INTERNET
2021 május 05., 17:59

A Signal nevű, titkosított üzenetküldésre szakosodott app olyan hirdetéseket próbált meg vásárolni Instagramon, amik leleplezték volna, hogy a Facebook hogyan gyűjt személyes adatokat a felhasználóiról, a techóriás viszont nemhogy nem engedélyezte a hirdetéseket, hanem még a profiljukat is letiltotta - állítja a Signal.

photo_camera Fotó: Jakub Porzycki/NurPhoto via AFP

A reklámokban azt mutatták volna meg, hogy a Facebook milyen, a felhasználókról begyűjtött személyes adatokat használ fel, amikor targetálja számukra a hirdetéseket. A Signal egy blogposztban írta meg, hogy a Facebookot és a hozzájuk hasonló cégeket az vezérli, hogy begyűjtsék, majd eladják az emberek adatait, és ők ismeretterjesztő jelleggel be akarták mutatni a technológia működését. Ezért megpróbáltak multivariáns célzott hirdetéseket venni Instagramon, a Facebook viszont erre úgy reagált, hogy letiltotta a Signal fiókját.

„A Facebook világában az egyetlen elfogadható felhasználási mód az, ha elrejti a tevékenységét a közönsége elől” - írta a cég a bejegyzésében.

Példákat is közzétettek arról, hogyan néznének ki a hirdetések, amiket a Facebook a személyes adataink és azok eladása után nekünk céloz. Az egyik így szól: „Azért kaptad ezt a hirdetést, mert friss házas pilates oktató vagy, és megőrülsz a rajzfilmekért. Ez a hirdetés felhasználta a tartózkodási helyed, és tudja, hogy La Jollában vagy. Érdekelnek a gyereknevelésről szóló blogok és az LMBTQ örökbefogadás.”

A Facebook nem kommentálta az ügyet. (Insider)