Két belga lap is visszautasította a magyar kormány hirdetésének közlését

POLITIKA
2021 június 28., 07:18

„Hadilábon áll az igazsággal.” Ez volt a válasza Dorian de Meeûs-nak, a belga La Libre Belgique főszerkesztőjének arra, hogy miért nem közölték Orbán Viktor kormányfőnek az Európai Unió jövőjéről szóló, hét pontba szedett javaslatait tartalmazó egész oldalas hirdetését. A Népszava egy másik belga, a flamand nyelvű De Morgen című lapot is elérte. Ők azt mondták,

„a hirdetést nem fogadtuk el, mert nem fér össze az általunk képviselt értékekkel”.

A dán Jyllands-Postenben és egy spanyol újságban már megjelent a magyar kormány egész oldalas fizetett hirdetése.

link Forrás

Ezekben a hirdetésekben Orbán Viktor 7 pontba szedve magyarázza, mi a baja az Európai Unióval, nagyjából ugyanazt írta le, ami a múlt szombati beszédében is felvázolt:

  • Robogunk egy birodalmi jellegű Európai Unió felé. A nemzetek Európája helyett egy olyan európai szuperállamot építenek Brüsszelben.
  • Brüsszelt ma azok irányítják, akik az integrációt nem eszköznek, hanem célnak, öncélnak tekintik.
  • Brüsszel hatalma egy tekintélyes szeletét kiszervezte és átjátszotta Európán kívülről szervezett és irányított hálózatoknak, elsősorban a Soros-féle hálózatoknak. (A külföldi hirdetésekből Soros neve hiányzik, csak az NGO-kat emlegeti.)
  • Közös gazdasági siker nélkül az Európai Unió szét fog esni. Olyan politikát szabad csak támogatni, amely kizárólag a közös gazdasági sikerre összpontosít.
  • A következő évtized a veszélyes kihívások korszaka lesz: népvándorlások, migráció, járványok és pandémia. Meg kell védeni az európaiakat.
  • Az Európai Parlament zsákutcának bizonyult az európai demokrácia szempontjából. Csak a saját párt-, ideológiai és intézményi érdekeit képviseli. Jelentősen növelni kell a nemzeti parlamentek szerepét.
  • Szerbiát fel kell venni az Európai Unióba.

A Népszava szerint az Orbán Viktor javaslatait tartalmazó hirdetéssel a kormány egyik kedvelt reklámügynöksége, a Media Dynamics Kft. házal Európában. Balásy Gyula cégéről 2019-ben azt írtuk, hogy egy 10 milliárd forintos keretszerződést húzott be a kormánytól. A mostani, pontokba szedett hirdetést hat nyelven – a magyaron kívül németül, lengyelül, angolul, spanyolul és franciául – kínálja, de ha bejön az üzlet, akkor bármely másik nyelvre, például hollandra is lefordítják - írja a Népszava. A lap külön kiemeli, hogy a terjesztésre szánt szöveg címe szerint Magyarország, és nem a miniszterelnök elképzeléseiről van szó.