A francia divatház a koronavírus-járvány kitörése óta már harmadszor, tavaly május és november után július 1-től is emelt néhány ikonikus táskájának az árán, akár 10-15 százalékkal, az árkiigazítás részeként. Így például a Classic Maxi Flap Bag nevű modell már 15 százalékkal többe, alsó hangon 5900 euróba kerül.
Az áremelés hírére hét elején a szöuli Chanel-butik előtt a szokásoshoz képest kétszer olyan hosszú sor alakult ki, hogy olcsóbban hozzájussanak a táskákhoz.
A luxustermékek árai évtizedek óta az infláció kétszeresét meghaladó mértékben emelkedtek, és a divatházak általában egyszer, maximum kétszer emelnek árat egy évben a nyersanyagok árának emelkedése és a munkaerőpiaci viszonyok miatt. Az áremeléstől a luxuspiac szereplői azt is várják, hogy így pótolhatják a lezárások és az utazási korlátozások miatt kiesett bevételeiknek legalább egy részét. (Business of Fashion)