Szerződésszegéssel vádolja Scarlett Johansson a Disney-t, és keresetet nyújtott be a filmipari óriás ellen a Los Angeles-i felsőbb bíróságon, írja a Hollywood Reporter.
Johansson szerint a Marvel Studios anyacégeként a Disney anyagilag is megrövidítette, amikor a Fekete Özvegy című filmjét a mozibemutatóval egyidejűleg saját előfizetéses sztrímingszolgáltatóján, a Disney+-on is elérhetővé tette.
Johnasson szerint a szerepről kötött szerződésében a Disney vállalta, hogy a filmet kizárólag mozikban fogják bemutatni. A szerződés alapján Johanssonnak a mozis bevételek függvényében jelentős bónusz is járt volna.
A Fekete Özvegy a bemutató hétvégéjén, a járványhelyzet után épp csak újranyitó mozikban mindössze 158 millió dollár bevételt termelt, bőven elmaradva a Marvel Studios korábbi filmjeinek bevételi rekordjaitól. Johansson nehezen vitatható érvei szerint ebben garantáltan szerepet játszott az is, hogy a Disney+-on harminc dollárért bárki otthon is megnézhette a filmet, akár nagy társaságban is. Vagyis sokkal kevesebben nézték meg moziban a filmet, és azoktól a bevételektől is elestek, amiket azok a nézők generálnak, akik egynél többször is megnézik ezeket a filmeket a bemutató idején - ez a Marvel-filmek esetén nem is jelentéktelen hányada a nézőközönségnek.
Johansson és jogi képviselői emellett azzal is érvelnek, hogy miközben a Disney a színészt megrövidítette, saját magának jelentős jövedelmeket szerzett. És ez alatt nem csupán arra a hatvan millió dollárra gondolnak, amennyit az első hétvégén a filmet a Disney+-on nézők leperkáltak, hanem arra, hogy a Disney a szerződésben foglaltakat megszegve a Fekete Özvegyet saját sztrímingszolgáltatása promótálására használta, annak szerzett visszatérő ügyfeleket, előfizetőket - vagyis csupa olyan bevételt, amit ugyan lényegében a film termelt, de Johansson mégsem részesedhet belőle.
A keresetben a bemutató időpontját is megkérdőjelezi. "Miért mondana le a Disney több száz millió dollár jegybevételről azzal, hogy olyan időszakban mutatja be a filmet, amikor köztudottan gyenge volt a mozipiac, ahelyett, hogy adott volna még pár hónapot a mozik feltámadására? Úgy tudjuk és hisszük, hogy a döntésnek köze volt hozzá, hogy a Disney lehetőséget látott saját előfizetéses szolgáltatása promótálására" - áll a keresetben a Hollywood Reporter beszámolója szerint.