Tudjuk, hol veszed meg jövőre az ajándékokat

hirdetés
2021 december 23., 11:30
ad

A karácsonyi készülődés már bőven elkezdődik a Szenteste előtt azzal, hogy kitaláljuk az ajándékokat, mi lesz a menü, és mindezt hogyan oldjuk meg az év végi őrületben. Mostanra az ajándékvásárlás is a karácsonyi élmény része lett, igaz, csak akkor jó élmény, ha mindezt szervezetten, időben, kényelmesen, tömeg és várakozás nélkül tudjuk megtenni. Szóval ha idén a last-minute beszerzők közé tartoztál, jól vésd az eszedbe az emléket, hogy jövőre már ne kövesd el ezt a hibát.

Hogy lehetséges ez? Vásárolj online. Már a pandémia előtt is dinamikusan nőtt az interneten vásárolt karácsonyi ajándékok aránya, amire a koronavírus-járvány rátett egy lapáttal. A beszerzések jelentős része a fizikai boltokból átkerült az online térbe. Ezt mutatja az is, hogy a statista.com előrejelzése szerint az Egyesült Királyságban tavaly volt a legmagasabb az online ajándékot vásárlók aránya, de idén, a kevésbé szigorú korlátozások idején a becslések szerint 10 százalékkal magasabb lesz az e-shopperek száma, mint 2019-ben.

  • Nem csoda, hogy a karácsonyi ajándékok online beszerzése egyre népszerűbb: időben megrendelve nem kell rohanni, sokkal kisebb a stressz, kevesebb a ráfordított idő, ráadásul minimális utánajárással (csak megbízható bolttól rendelj) teljesen biztonságos, amit a kártyás fizetéssel lehet a következő szintre emelni – mondta Mondovics Péter, a Mastercard marketing menedzsere.

Az online vásárlások térnyerése azonban nem csak egy új karácsonyi őrület. A Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riport kimutatta, hogy az online vásárlás a magyarok körében is hódít, és az év minden napján, szinte minden élethelyzetben rendelünk a netről. Eszerint az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online, ágyában fekve vagy tévénézés közben, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már az internetről. Ehhez a többség, a magyarok több, mint a fele a bankkártyás fizetést tartja a legmegbízhatóbbnak, és 31 százalékuk vásárol negyedévente minimum egyszer a világhálón. Ez a tendencia pedig várhatóan a pandémia után sem változik, mivel a felmérés szerint 10-ből 9 rendszeres online vásárló magyar minimum annyira aktív tervez maradni idén, mint a tavalyi rekord évben.

Szóval bármilyen furán hangzik: már most kezdj el fejben készülni a jövő karácsonyra – hogy ne felejts el időben online rendelni!